DÖNEM : 20 CİLT : 14 YASAMA YILI : 2
T. B. M. M.
TUTANAK DERGİSİ
21 inci Birleşim
21 . 11 . 1996 Perşembe
İ Ç İ N D E K
İ L E R
I. GEÇEN TUTANAK ÖZETİ
II. YOKLAMA
III. SORULAR VE CEVAPLAR
A)
YAZILI SORULAR VE CEVAPLARI
1. Hatay Milletvekili Atila
Savın, özel korumalara ilişkin sorusu ve İçişleri
Bakanı Meral Akşenerin yazılı cevabı (7/1516)
2. İstanbul Milletvekili Bülent Akarcalının, Tuncelide
giriş-çıkışlarda kısıtlamalar
yapıldığı ve karne ile gıda uygulamasının
başlatıldığı iddiasına ilişkin sorusu ve
İçişleri Bakanı Meral Akşenerin yazılı
cevabı (7/1544)
3.İstanbul Milletvekili Bülent
Akarcalının, Başbakanın özel korumalarına
ilişkin sorusu ve İçişleri Bakanı Meral Akşenerin
yazılı cevabı (7/1545)
4. Samsun Milletvekili Yalçın Gürtanın, Samsun organize
sanayii bölgesine ilişkin sonusu ve Sanayi ve Ticaret Bakanı
Yalım Erezin yazılı cevabı (7/1551)
5. İstanbul Milletvekili Bülent Akarcalının,
Güneydoğu illerine özel sektör firmalarının bayilik veya
acentalık vermedikleri iddiasına ilişkin sorusu ve Sanayi ve
Ticaret Bakanı Yalım Erezinin yazılı cevabı (7/1556)
6. Niğde Milletvekili Akın Gönenin,
korumaya muhtaç çocukların istihdamına ilişkin sorusu ve Devlet
Bakanı Sacit Günbeyin yazılı cevabı (7/1569)
I.GEÇEN
TUTANAK ÖZETİ
TBMMGenel Kurulu saat 14.00te açıldı.
İzmir Milletvekili Aydın Güven Gürkan, ülkemizdeki çevre
sorunlarına,
İçel Milletvekili Mehmet Emin Aydınbaş, KOBİlere
verilecek olan destekleme kredilerine, bu teşvik sisteminin eksikliklerine
ve yapılması gereken düzeltmelere,
Bilecik Milletvekili Şerif Çim de, ülkemizde
ipekböcekçiliğinin içinde bulunduğu sorunlara ve alınması
gereken önlemlere,
İlişkin gündemdışı birer konuşma
yaptılar.
Gündemin Sözlü Sorular kısmının 7 nci
sırasında bulunan (6/55) ve 179 uncu sırasında bulunan
(6/328) numaralı soruların, soru sahipleri tarafından geri
alındığı için, gündemden
çıkarıldığı;
Anayasa Komisyonunun, İçişleri Komisyonunda bulunan :
Mahallî İdareler ile Mahalle Muhtarlıkları ve
İhtiyar Heyetleri Seçimi Hakkında Kanunda Değişiklik
Yapılması Hakkında (2/362),
Mahallî İdareler ile Mahalle Muhtarlıkları ve
İhtiyar Heyetleri Seçimi Hakkında Kanunun Bazı Maddelerinin Değiştirilmesine
İlişkin (2/409),
Mahallî İdareler ile Mahalle Muhtarlıkları ve İhtiyar
Heyetleri Seçimi Hakkında Kanunun Bir Maddesinde Değişiklik
Yapılmasına Dair (2/426),
18.1.1984 Tarih ve 2972 Sayılı Mahallî İdareler ile
Mahalle Muhtarlıkları ve İhtiyar Heyetleri Seçimi
Hakkındaki Kanuna Bazı Maddeler Eklenmesi Hakkında (2/453),
2972 Sayılı Mahallî İdareler ile Mahalle
Muhtarlıkları ve İhtiyar Heyetleri Seçimi Hakkında Kanun
ile 1580 Sayılı Belediye Kanununda Değişiklik
Yapılması Hakkında (2/466),
Mahallî İdareler ile Mahalle Muhtarlıkları ve
İhtiyar Heyetleri Seçimi Hakkında Kanunda Değişiklik
Yapılmasına İlişkin (2/522),
2972 Sayılı Mahallî İdareler ile Mahalle
Muhtarlıkları ve İhtiyar Heyetleri Seçimi Hakkında Kanun
ile 1580 Sayılı Belediye Kanununun Bazı Maddelerinde
Değişiklik Yapılmasına İlişkin (2/547),
Kanun tekliflerinin yapılan incelemeleri sonucunda, önerilen
düzenlemelerin mahallî idarelerin yapılanmasına ilişkin
olmadığı, seçim sistemlerine yönelik olduğu
anlaşıldığından, kendi komisyonlarına havale edilmesinin
yerinde olacağına ilişkin tezkeresi, Genel Kurulun bilgisine sunuldu;
söz konusu kanun tekliflerinin Anayasa Komisyonuna havalesinin
Başkanlıkça yerine getirildiği,
Açıklandı.
Genel Kurulun 19.11.1996 Salı günkü birleşiminde
öngörüşmelerine başlanılan, ancak tamamlanamayan (8/8) esas
numaralı genel görüşme önergesinin öngörüşmelerinin Genel
Kurulun 20.11.1996 Çarşamba günkü birleşiminde bütün işlerden
önce yapılarak tamamlanması ve genel görüşme açılması
kabul edildiği takdirde, genel görüşmenin, gündemin Özel Gündemde
Yer Alacak İşler kısmında yer alması ve görüşmelerin,Genel
Kurulun 26.11.1996 Salı günkü birleşiminde yapılmasına
ilişkin RP ve DYP Gruplarının müşterek önerileri kabul
edildi.
Yozgat Milletvekili Kâzım Arslan ve 26 arkadaşının,
basın ahlak ve meslek esaslarına aykırı olarak görsel ve
yazılı basında yer alan yayınlar konusunda genel
görüşme açılmasına ilişkin önergesinin (8/8) yapılan
öngörüşmelerden sonra kabul edildiği; daha önce alınan karar
gereğince, genel görüşmenin, gündemin Özel Gündemde Yer Alacak
İşler kısmında yer alacağı ve Genel Kurulun 26.11.1996
Salı günkü birleşiminde yapılacağı
açıklandı.
Gündemin Kanun Tasarı ve Teklifleriyle Komisyonlardan Gelen
Diğer İşler kısmının :
1 inci sırasında bulunan 23,
2 nci sırasında bulunan 101,
3 üncü sırasında bulunan 132,
Sıra sayılı kanun tasarılarının
görüşmeleri, komisyon yetkilileri Genel Kurulda hazır
bulunmadıklarından, ertelendi;
5 inci sırasında bulunan, Kıymetli Maden ve Ziynet
Eşyası Beyanı Hakkında Kanun Tasarısının
(1/513) (S. Sayısı :131) görüşmelerine devam olunarak,
yapılan açık oylama sonucunda kabul edilip
kanunlaştığı açıklandı;
4 üncü sırasında bulunan, Memurlar Diğer
Kamu görevlileri ile Bunların Emeklilerinin Malî ve Sosyal Haklarında
Düzenlemeler Yapılmasına Dair
Yetki Kanunu Tasarısının (1/539) (S. Sayısı :144) 1
inci maddesi üzerinde bir süre görüşme yapıldı.
Konya Milletvekili Mehmet Keçeciler, Yetki Kanunu
Tasarısının görüşmeleri sırasında, İstanbul
Milletvekili Ali Oğuzun, ileri sürmüş olduğu görüşlerden
farklı görüşleri kendisine atfetmesi nedeniyle bir açıklamada
bulundu.
Alınan karar gereğince, 21 Kasım 1996
Perşembe günü saat 14.00te toplanmak üzere, birleşime 19.56da son
verildi.
Uluç Gürkan
Başkanvekili
Kâzım Üstüner Zeki
Ergezen
Burdur Bitlis
Kâtip
Üye Kâtip
Üye
BİRİNCİ OTURUM
Açılma Saati : 14.00
21 Kasım 1996 Perşembe
BAŞKAN : Başkanvekili Uluç GÜRKAN
KÂTİP ÜYELER : Zeki ERGEZEN (Bitlis), Kadir
BOZKURT (Sinop)
BAŞKAN Türkiye Büyük Millet Meclisinin 21 inci
Birleşimini açıyorum.
II. YOKLAMA
BAŞKAN Ad okunmak suretiyle yoklama
yapılacaktır; sayın milletvekillerinin, salonda
bulunduklarını yüksek sesle belirtmelerini rica ediyorum.
(Yoklama yapıldı)
BAŞKAN Sayın milletvekilleri, toplantı
yetersayısı yoktur.
Sayın Kapusuz, 100 kişiye
ihtiyacınız var.
Ne kadar ara vermemi istersiniz?..
ALİ RIZA GÖNÜL (Aydın) Saat 15.00'e
kadar...
BAŞKAN Saat 15.00'te toplanmak üzere
birleşime ara veriyorum.
Kapanma Saati : 14.23
İKİNCİ OTURUM
Açılma Saati : 15.00
BAŞKAN : Başkanvekili Uluç GÜRKAN
KÂTİP ÜYELER : Zeki ERGEZEN (Bitlis), Kadir
BOZKURT (Sinop)
BAŞKAN Türkiye Büyük Millet Meclisinin 21 inci
Birleşiminin İkinci Oturumunu açıyorum.
II. YOKLAMA
BAŞKAN Ad okunmak suretiyle yoklama
yapılacaktır; sayın milletvekillerinin, salonda
bulunduklarını yüksek sesle belirtmelerini rica ediyorum.
(Yoklama yapıldı)
BAŞKAN Yoklama sırasında salonda
bulunmayan sayın milletvekilleri oy pusulalarını göndersinler ve
lütfen, salondan ayrılmasınlar.
SALİH KAPUSUZ (Kayseri) Verip çıkanlar
oldu...
BAŞKAN Lütfen, burada olmalarını temin
ediniz.
SALİH KAPUSUZ (Kayseri) Sayın Başkan,
biraz önce, Ali Dinçer Beyi gördüm; kâğıdını verdi,
dışarı çıktı.
BAŞKAN Lütfen... Temin edin... Benim
yapacağım bir şey yok kritikse sayı...
SALİH KAPUSUZ (Kayseri) Ben, size, misal olarak
Ali Beyi söylüyorum.
BAŞKAN Lütfen, oy pusulasını gönderen
sayın milletvekilleri salonda bulunsunlar.
Sayın milletvekilleri, toplantı
yetersayımız yoktur.
Alınan karar gereğince, basın ahlak ve
meslek esaslarına aykırı olarak görsel ve yazılı
basında yer alan yayınlar konusundaki genel görüşmeyi yapmak ve
diğer denetim konularını görüşmek için, 26 Kasım 1996
Salı günü saat 15.00'te toplanmak üzere, birleşimi kapatıyorum.
Kapanma Saati : 15.25
III. SORULAR VE CEVAPLAR
A) YAZILI
SORULAR VE CEVAPLARI
1. Hatay
Milletvekili Atila Savın, özel korumalara ilişkin sorusu ve
İçişleri Bakanı Meral Akşenerin yazılı
cevabı (7/1516)
Türkiye Büyük Millet
Meclisi Başkanlığına
Başta Sayın Başbakan olmak üzere kimi
bakan ve milletvekillerinin Devletçe görevlendirilen koruma görevlileri
dışında özel koruma denen kişilerce korunduğu bizzat
gözlemlediğimiz ya da basın ve yayın organlarından
izlediğimiz olaylarla belli olmaktadır. Bu konuda Sayın
İçişleri Bakanını aşağıdaki sorularımı
yazılı olarak yanıtlamasının sağlanması için
gerekli işlemin yapılmasını arz ederim. 15.10.1996
Saygılarımla.
Atila
Sav
Hatay
Soru :
Aralarında Başbakan ile halen görev yapan
bakanların, geçmişte görev yapmış bir kısım
bakanların ve halen kritik görevlerde bulunan bir kısım kamu
görevlilerinin, basın üyelerinin ve başkaca nedenlerle terör
örgütlerince hedef alınan kimi görevlilerin Devletin güvenlik güçlerince
korunduğu biliniyor. Ancak bunlar arasında bulunan kimi siyaset
adamlarının bu güvenlik ve koruma önlemini yeterli saymayarak özel
korumalar görevlendirdikleri ve bu özel görevlilerle kamu görevlileri
arasında yakışık almayan çatışma ve kavgalar
olduğu basında ve TV yayınlarında görüntülü olarak yer
almaktadır.
1. Bu korumalara, devlete özgü bir görev olan güvenlik
görevini kim vermektedir? Bunların kadroları nerededir; ücretlerini
ve giderlerini kim ödemektedir?
2. Yaptıkları işin bir gereği
olarak silah taşıdıkları her haliyle belli olan bu
kişilerin silah taşıma izni nin hangi nedenle ve hangi
makamlardan sağlandığı bilinmekte midir?
3. Durumları ve çalışmaları tümüyle
yürürlükteki hukuk kurallarına aykırı olan bu özel korumalarla
ilgili önleyici girişimlerin Bakanlığınızca
yapılması düşünülmekte midir? Eğer düşünülüyorsa hangi
yöntemlerle bu çalışma yürütülmektedir?
T.
C.
İçişleri
Bakanlığı
Emniyet
Genel Müdürlüğü 21.11.1996
Sayı
:B.05.1.EGM.0.12.01.01-255465
Konu :Yazılı Soru Önergesi.
Türkiye Büyük Millet
Meclisi Başkanlığına
İlgi :TBMM Başkanlığının
1.11.1996 gün ve Kan. Kar. Md. A.01.0.GNS.0.10.00.02-7/1516-3780/10524
sayılı yazısı.
Hatay Milletvekili Atila Sav tarafından TBMM
Başkanlığına sunulan ve tarafımdan yazılı
olarak cevaplandırılması istenilen soru önergesinin cevabı
aşağıya çıkarılmıştır.
1. 3713 sayılı Terörle Mücadele Kanununun 20
nci maddesine istinaden yürürlüğe konulan Koruma Hizmetleri Yönetmeliği
ve Başbakanı ve Bakanları Koruma Yönetmeliklerine göre koruma
hizmeti için genel kolluk kuvvetlerinden yeteri kadar personel
görevlendirilmekte, özel koruma görevlendirilmediği gibi herhangi bir
ücret de ödenmemektedir.
2. 6136 sayılı Ateşli Silahlar ve
Bıçaklar Hakkındaki Kanuna göre, bu kanunda öngörülen nitelikleri
taşıyan her Türk vatandaşına kanunda sayılan
nitelikleri taşımaları halinde silah taşıma
ruhsatı verilmektedir.
3. Kanun ve Yönetmeliklerde belirtilen kamu görevlileri
dışında hiç kimsenin özel koruma görevlisi tahsis etmesi mümkün
bulunmamakla beraber fanatik bazı parti mensuplarının bazı
devlet büyükleri yakınına kadar sokularak zaman zaman koruma
görevlerini aksatıcı davranışlarda bulunduğu
gözlenmekte olup, bu hususların önlenmesi için
Bakanlığımızca gerekli tedbirler alınmaktadır.
Bilgilerinize arz ederim.
Dr.
Meral Akşener
İçişleri
Bakanı
2.
İstanbul Milletvekili Bülent Akarcalının, Tuncelide
giriş-çıkışlarda kısıtlamalar
yapıldığı ve karne ile gıda uygulamasının
başlatıladığı iddiasına ilişkin sorusu ve
İçişleri Bakanı Meral Akşenerin yazılı
cevabı (7/1544)
Türkiye Büyük Millet
Meclisi Başkanlığına
Aşağıdaki sorularımın
İçişleri Bakanı Sayın Mehmet Ağar tarafından
yazılı olarak cevaplandırılmasını arz ederim.
Bülent
Akarcalı
İstanbul
1. Tuncelide vatandaşların kente
giriş-çıkışlarında uygulanan kısıtlamalar
hangi boyuttadır?
2. Tunceli kırsal kesimde varolan Karne ile
gıda uygulamasının şehir merkezinde de
başlatıldığı doğru mudur? Bu, gerekli midir?
3. Halkın, kendi ürününü başta buğday
olmak üzere öğütülüp karakola teslim ettiği, daha sonra karakolun
bunları taksit taksit vatandaşa dağıttığı
doğru mudur?
4. Bu bağlamda, 4 kişilik bir aileye verilen
50 kg. un/37 günlük oran yeterli midir?
T.
C.
İçişleri
Bakanlığı
Emniyet
Genel Müdürlüğü 21.11.1996
Sayı
:B.05.1.EGM.0.12.01.01-255467
Konu :Yazılı Soru Önergesi.
Türkiye Büyük Millet
Meclisi Başkanlığına
İlgi :TBMM Başkanlığının
1.11.1996 gün ve
A.01.0.GNS.0.10.00.02-7/1544-3876/10728 sayılı
yazısı.
İstanbul Milletvekili Bülent Akarcalı
tarafından TBMM Başkanlığına sunulan ve
tarafımdan yazılı olarak cevaplandırılması
istenilen soru önergesinin cevabı aşağıya
çıkarılmıştır.
Tunceli İlinde
vatandaşlarımızın kente
giriş-çıkışlarında herhangi bir kısıtlama
olmayıp, sadece belirli kontrol noktalarında güvenlik güçlerince
aranan terör örgütü mensuplarını saptamaya yönelik normal kimlik
kontrolü yapılmaktadır.
Tunceli il merkezinde ya da kırsal kesimde karne
ile gıda uygulaması sözkonusu değildir.Terör örgütlerinin lojistik
desteğini kesmek ve erzak teminini engellemek üzere yapılmakta olan
uygulamalar, kırsal alana çıkarılan gıda maddelerinin tür
ve miktar kısıtlamasına yönelik olmayıp sadece kırsal
alana çıkarılan gıda maddelerinden güvenlik güçlerinin
bilgisinin olmasına yönelik bir uygulamadır.
Terörün yoğun olduğu bölgemizde gerek
vatandaşlarımızın güvenliğini temin, gerekse
buğdaylarının getirilip götürülmesi esnasında terör
örgütlerinin saldırısını ve bu yolla erzak temin etme
imkânlarını önlemek amacıyla güvenlik tedbirleri alınarak
vatandaşlarımızın öğüttükleri bu gıda maddelerini
güvenlik içerisinde nakletmeleri sağlanmaktadır.
Bu önlemlerle, örgüte yardım ve
yatakçılık yapanların yakalanması ve lojistik malzeme
temininin engellenmesi amaçlanmıştır.
Bilgilerinize arz ederim.
Dr.
Meral Akşener
İçişleri
Bakanı
3.İstanbul
Milletvekili Bülent Akarcalının, Başbakanın özel
korumalarına ilişkin sorusu ve İçişleri Bakanı Meral
Akşenerin yazılı cevabı (7/1545)
Türkiye Büyük Millet
Meclisi Başkanlığına
Aşağıdaki sorularımın
İçişleri Bakanı Sayın Mehmet Ağar tarafından
yazılı olarak cevaplandırılmasını arz ederim.
Bülent
Akarcalı
İstanbul
Devlette Başbakanı Devlete ait resmî
korumalar korur.
1. Bu anlamda, Başbakanın etrafından
kendilerini özel koruma olarak tanımlayan kişiler hangi kurallara
göre bulunmaktadırlar?
2. Bu durum, Devletin ve İçişleri
Bakanlığının itibarını zedelememekte midir?
T.
C.
İçişleri
Bakanlığı
Emniyet
Genel Müdürlüğü 21.11.1996
Sayı
:B.05.1.EGM.0.12.01.01-255466
Konu :Yazılı Soru Önergesi.
Türkiye Büyük Millet
Meclisi Başkanlığına
İlgi :TBMM Başkanlığının
1.11.1996 gün ve Kan. Kar. Md. A.01.0.GNS.0.10.00.02-4009/10727-7/1545 sayılı yazısı.
İstanbul Milletvekili Bülent Akarcalı
tarafından TBMMBaşkanlığına sunulan ve tarafımdan
yazılı olarak cevaplandırılması istenilen soru
önergesinin cevabı aşağıya
çıkarılmıştır.
Sayın Başbakanımız, 1984
yılında yürürlüğe konulan EYT 2-5 sayılı
Başbakanı ve Bakanları Koruma Hizmetleri Yönetmeliği
hükümlerine göre Başbakanlık Koruma Müdürlüğü görevlilerince
korunmaktadır.
Bilgilerinize arz ederim.
Dr.
Meral Akşener
İçişleri
Bakanı
4. Samsun
Milletvekili Yalçın Gürtanın, Samsun organize sanayii bölgesine
ilişkin sorusu ve Sanayi ve Ticaret Bakanı Yalım Erezin
yazılı cevabı (7/1551)
Türkiye Büyük Millet
Meclisi Başkanlığına
Aşağıdaki sorularımın Sanayi
ve Ticaret Bakanı Sayın Yalım Erez tarafından
yazılı olarak cevaplandırılması hususunda
gereğini tensiplerinize arz ederim. 22.10.1996
Av.
Yalçın Gürtan
Samsun
1996 Temmuz ayı itibariyle Samsun Organize Sanayi
Bölgesinde bulunan :130 parselden, 109unun tahsisinin
yapıldığı, ve 21 parselin ise boş olduğunu, 41
parselde, 23 tesisin üretime geçtiğini, 26 parselde 17 tesisin inşaat
safhasında olduğunu ve 42 parselde 22 tesisin proje safhasında kaldığını
öğrenmiş bulunuyorum.
1. Samsun Organize Sanayiinde; kuruluşu
tamamlanarak üretime geçmiş olan tesislerin isimleri nelerdir?
2. Samsun Organize Sanayiinde; inşaat
safhasında olan tesislerin yer tahsis tarihleri ile üretime
geçebilecekleri tarihler hangi tarihtir?
3. Samsun Organize Sanayiinde; halen boş olarak
kaç parsel bulunmaktadır?
4. 1995de bitirilmesi kararlaştırılan
Samsun Organize Sanayi arıtma tesisi hangi sebeplerden dolayı
bitirilmemiştir?Ne zaman bitirilecektir?
5. Samsun Organize Sanayi çevre düzenlemeleri ve
yolları neden tamamlanmamıştır? Ne zaman
tamamlanacaktır?
6. Sanayicilere tahsisi yapılan parsellerin
iktisap tarihleri ile, sanayicilere işletmelerini kurmaları için
tanınan süre ne kadardır?
7. Sanayici firmaları tahsisatı yapıldığı
halde verilen süre içinde faaliyete geçmeyen firmalar için ne gibi yasal
işlemler yapılmıştır?
T.
C.
Sanayi ve
Ticaret Bakanlığı
Basın ve
Halkla İlişkiler Müşavirliği 18.11.1996
Sayı
:B.140.BHİ.01-317
Konu :Yazılı Soru Önergesi.
Türkiye Büyük Millet
Meclisi Başkanlığına
İlgi :1.11.1996 tarih ve
A.01.0.GNS.0.10.00.02-4006/10782 sayılı yazınız.
Samsun Milletvekili Yalçın Gürtanın, Samsun
Organize Sanayi Bölgesi Projesine ilişkin olarak tarafımdan
cevaplandırılmasını istediği (7/1551) esas nolu yazılı
soru önergesiyle ilgili cevabımız ekte takdim edilmiştir.
Bilgilerinizi ve gereğini arz ederim.
Yalım
Erez
Sanayi
ve Ticaret Bakanı
Samsun Milletvekili
Sayın Yalçın Gürtanın Samsun Organize Sanayi Bölgesine Ait Soru
Önergesi İle İlgili Hazırlanan Özet Bilgiler
Soru 1. Samsun Organize Sanayiinde; kuruluşu
tamamlanarak üretime geçmiş olan tesislerin isimleri nelerdir?
Cevap 1. Samsun Organize Sanayi Bölgesinde
kuruluşu tamamlanarak üretime geçmiş olan tesislerin isimleri
aşağıda belirtilmiştir.
Firma Adı :
1. Yıldız Kimya San. ve Tic. A.
Ş.
2. Mustafa Aksoy
3. Kılıçlar Doğrama ve Kereste
Tic. Koll. Şti.
4. Kar-Ker Karadeniz Kereste Ltd. Şti.
5. Birlik Emaye San. Tic. A. Ş.
6. İhsan Akdemir
7. Uzunlar Cam Elyaf Takviyeli Polyester ve
Plastik Mamulleri San. ve Tic. Ltd. Şti.
8. Bahadır Tıbbî Aletler San. ve Tic.
Ltd. Şti.
9. Hamdi Topal
10. Samsun Segman ve Gömlek San. ve Tic. Ltd.
Şti.
11. Doğu Makina San. A. Ş.
12. F.K.K. Güney Oto Lastik Takoz San. ve Tic. A.
Ş.
13. Alba Plastik Ambalaj San. ve Tic. A. Ş.
14. Yılmaz Giyim San. İhr. İth. ve
Tic. Ltd. Şti.
15. Kestek Isı Cihazları San. ve Tic.
Ltd. Şti.
16. Resman Isı Cam San. ve Tic. A. Ş.
17. Samasa Samsun Ağaç San. ve Tic. A.
Ş.
18. Ak Metal San. ve Tic. A. Ş.
19. As Çelik Döküm İşleme San. ve Tic.
Ltd. Şti.
20. Hadde Bakır ve Filmaşin San. A.
Ş.
21. Eralsan Metal San. A. Ş.
22. Campor Yapı Malzemeleri ve Tic. A.
Ş.
23. Yapay Jüt Çuval San.A. Ş.
Soru 2. Samsun Organize Sanayiinde; inşaat
safhasında olan tesislerin yer tahsis tarihleri ile üretime
geçebilecekleri tarihler hangi tarihtir?
Cevap 2. Samsun Organize Sanayi Bölgesinde inşaat
safhasında olan tesisler aşağıda belirtilmiştir.
Firma
Adı Sözleşme
Tarihi İnşaatın Durumu
1. Talip Demirağ 17.3.1995 Çatı seviyesinde
2. Güngörsün Gıda San. Tic. İml.
İhr. ve
İth.
Ltd. Şti. 21.9.1992 Çatı seviyesinde
3. Görgeç Koll. Şti. 1.6.1994 Subasman tamamlandı
4. Ahenk Şekerleme Koll. Şti. 9.10.1995 İnce işler yapılıyor.
5. Demirel Çelik Döküm Makine
Tic. ve San.
Ltd. Şti. 10.8.1994 Çatı seviyesinde
6. Nurdoğan Genç 1.7.1992 Çatı seviyesinde
7. Halil-Hayri Bahadır
Ortaklığı 19.8.1992 İnce işler yapılıyor
8. Kutlu Kereste Tic. ve San. Ltd. Şti. 15.3.1995 İnce işler yapılıyor
9. Kenan Saraç 18.7.1992 Subasman tamamlandı
10. Canas Makine San. ve Tic. Ltd. Şti. 6.8.1992 İnce işler yapılıyor
11. Saraçoğlu Kuruyemiş Gıda San. ve
Tic. Ltd. Şti. 26.8.1993 İnce işler yapılıyor
12. Zeki Kahraman 22.7.1992 Çatı seviyesinde
13. Oto Binbirçeşit Koll. Şti. 17.7.1992 Çatı seviyesinde
14. Ali Sağlam 15.7.1992 Subasman tamamlandı
15. Dü-El San Dündar Elektromekanik
San. ve Tic.
Ltd. Şti. 14.7.1993 Çatı seviyesinde
16. Halit Uyanık 9.9.1993 Subasman seviyesinde
17. Metin Burma 26.11.1992 Subasman tamamlandı
18. Samsun Makine San.A. Ş. 28.12.1994 Çatı seviyesinde
19. Yeşilyurt Demir Çekme San. ve Tic. Ltd.
Şti. 28.12.1993 Subasman devam ediyor.
20. Formel Yapı Malzemeleri San. ve Tic. Ltd.
Şti. 24.10.1995 Çatı seviyesinde
21. Asem Mühendislik ve Makine İmalat
San. ve Tic.
A. Ş. 13.9.1993 Kaba inşaatı devam ediyor.
22. Alimünyum Metal San. ve Tic. A. Ş. 7.9.1993 Çatı seviyesinde
23. Ali Kolbakır 14.7.1992 Çatı seviyesinde
Subasman seviyesindeki fabrika
inşaatlarının mevsim koşulları elverdiği takdirde
ortalama 1 yıl, çatı seviyesinde olan fabrika
inşaatlarının ortalama 8 ay, ince işleri yapılmakta
olan fabrika inşaatlarının ortalama 4-6 ay içerisinde
bitirileceği görülmektedir.
Soru 3. Samsun Organize Sanayiinde; halen boş
olarak kaç parsel bulunmaktadır?
Cevap 3. Samsun Organize Sanayi Bölgesinde halen
tahsisi yapılabilecek İmar Planına göre 102 Ada 1 nolu 7.815
m2lik sanayi parseli mevcuttur.
Soru 4. 1995de bitirilmesi
kararlaştırılan Samsun Organize Sanayi Arıtma Tesisi hangi
sebeplerden dolayı bitirilmemiştir? Ne zaman bitirilecektir?
Cevap 4. Samsun Organize Sanayi Bölgesi Arıtma
Tesisi ile ilgili olarak; Atıksu Arıtma Tesisi Proje İhale
Dosyası çalışmalarına Haziran 1996 tarihinde
başlanmıştır. Halen bölgenin tümünün kanalizasyon
şebekesi ve terfi merkezi istasyonu imalatları tamamlanmış
olup, faaliyete geçirilmiştir.
Soru 5. Samsun Organize Sanayi çevre düzenlemeleri ve
yolları neden tamamlanmamıştır? Ne zaman
tamamlanacaktır?
Cevap 5. Samsun Organize Sanayi Bölgesi imar planı
içerisindeki ulaşım yollarının beton kaplama ve yaya
kaldırımları dahil imalatları % 98 oranında
bitirilmiş ve hizmete açılmıştır. Faaliyete geçen
firmaların, kendi parselleri içerisindeki yeşil alanların çevre düzenlemeleri
de büyük nispette yapılmıştır.
Soru 6. Sanayicilere tahsisi yapılan parsellerin
iktisap tarihleri ile, sanayicilere işletmelerini kurmaları için
tanınan süre ne kadardır?
Cevap 6. Samsun Organize Sanayi Bölgesinde arsa tahsis
başvuruları, Tip İç Talimatname ve Satış Vaadi ile
Arsa Tahsis ve Satış Sözleşmesi hükümleri doğrultusunda,
müteşebbis teşekkülce aylık olağan toplantılarda
değerlendirilmesi yapılarak aşağıdaki işlem
sırası takip edilmektedir.
Organize Sanayi Bölgeleri Tip İç Talimatname
şartlarına uyma kaydıyla her firma veya şahıs bölgede
faaliyette bulunmak haklarına sahiptir. Ancak; fabrika niteliği arz
etmeyen ve Küçük Sanayi Siteleri kapsamına giren sanayi kesimi ile belli
bir imalat programı bulunmayan tamirhane, depo ve atölyeler ile bölgede
yer almasında sakınca görülen, patlayıcı ve
yanıcı madde imal edenler, tasfiyesi mümkün olmayan her türlü
atık çıkaran sanayi kollarına Organize Sanayi Bölgesinde yer
verilmez. Arsa tahsis
müracaatlarının, mevcut parselden, alan ve adet yönünden fazla
olması halinde müteşebbis teşekkül bölgede yer alması daha
yararlı olacak işletmeleri seçer. Tesis kurmak isteyen firma veya
şahıs, bu amaçla hazırlanmış formları doldurarak
bölgeye verir. Müracaat müteşebbis teşekkülce incelenerek yeterli
bulunduğu takdirde ilgiliye tespit edilen parsel ve satış
şartları ile birlikte keyfiyet bildirilir.
Müracaat sahibi, arsa satış
şartları hususunda mutabık kaldıktan sonra
hazırlayacağı Avan
Projeleri 6 ay zarfında kontrol ve tasdik için iki takım halinde
bölge müdürlüğüne verir. Projede iş akımı, teçhizat ve
kapladıkları alanlar şematik olarak belirtilir.
Avan projenin tasdikinden sonra müracaat sahibi
sözleşme yapmaya davet edilir. Müteşebbis Teşekkül ile sanayici
arasında karşılıklı Satış Vaadi ile Arsa
Tahsis ve Satış Sözleşmesinin Noterlikte akdedilmesi ile
satış gerçekleşir.İmzalanan Satış Vaadi ile Arsa
Tahsis ve Satış Sözleşmesi Tapu Siciline Şerh edilir.
Satış Vaadi ile Arsa Tahsis ve
Satış Sözleşmesinden sonra 6 ay zarfında uygulama projeleri
istenir. Sanayici; Bölge Müdürlüğünün tasdik şartlarına, Avan
Projelere ve Bölge İç Talimatnamesine uygun olmak kaydıyla
hazırlayacağı projelerle ilgili belediyesine müracaat ederek
inşaat ruhsatını alır.
Satış Vaadi ile Arsa Tahsis ve
Satış Sözleşmesi hükümlerine göre; Sanayici; Organize Sanayi
Bölgesinin altyapı durumu inşaata elverdiğinde kendisine
yapılacak tebligatı takiben en geç 1 yıl içinde inşaata
başlama ve yine inşaata başlama tarihinden itibaren 3 yıl
içinde işletmeye açma durumundadır. Ancak muteber sebeplerle
sanayicinin talebi neticesinde müteşebbis teşekkül kararı ile bu
süre 1 yıl daha uzatılabilir. Bölge iç talimatnamesi hükümlerine göre
de; Müteşebbis Teşekkül sanayicinin inşaata başlama
süresini uzatabilir veya Satış Vaadi ile Arsa Tahsis ve
Satış Sözleşmesini iptal edebilir.Aynı şekilde
işletmeye açılma süresinin uzatılması yönünde sanayicinin
talebi olursa müteşebbis teşekkül talebi inceler, uygun gördüğü
takdirde verilecek ek süreyi tespit eder. Deneme üretimine başlanması
işletmeye açma sayılır.
Soru 7. Sanayici
firmaları tahsisatı yapıldığı halde verilen süre
içinde faaliyete geçmeyen firmalar için ne gibi yasal işlemler
yapılmıştır?
Cevap 7. 6 ncı maddedeki başvuru usul ve
esasları dahilinde, Müteşebbis Teşekkülün bilgisi ve takdiri
içerisinde olmak üzere; Organize Sanayi Bölgesinin altyapı durumunun
inşaata elverdiği ve firmalara, Satış Vaadi ile Arsa Tahsis
ve Satış Sözleşmesi hükümlerine göre inşaata başlama
süreleri tebliğ edilmiştir. Bunun dışında henüz
Satış Vaadi ile Arsa Tahsis ve Satış Sözleşmesi
imzalama safhasına gelmeden vecibelerini yerine getirmeyen firmaların
tahsis kararları Müteşebbis Teşekkülce iptal edilerek o güne
kadar yatırmış oldukları meblağlar kendilerine iade
edilmiştir. Satış Vaadi ile Arsa Tahsis ve Satış
Sözleşmesi akdedildiği halde vecibelerini yerine getirmeyen
firmaların sözleşmeleri fesh edilerek alınan mahkeme
kararları ile sözleşmelerinin tapu kütüğündeki şerhleri
kaldırılmıştır.
Ekim 1996 tarihi itibariyle tahsis edilen parsellerdeki
faaliyetler :
Toplam Sanayi Parseli Adedi :117 adet (İmar
planına göre 132 olan parsel adedi tevhidler sonucu 117 adet
olmuştur.)
Toplam Parsel Alanı :963 456 m2
Tahsis Edilen Parseller :114 adet (926 883 m2)
T.S.E.ye Tahsis Edilen Parsel :2 adet (15 117 m2)
Tahsis Edilen Parsellerde;
a) Üretime geçen 23 firma 50 adet parselde 347 731 m2
b) İnşa halinde 23 firma 34 adet parselde 320
112 m2
c) Proje aşamasında 25 firma 30 adet parselde
259 040 m2
(Toplam 71 firma 114 adet parselde 926 883 m2)
5.
İstanbul Milletvekili Bülent Akarcalının, Güneydoğu
illerine özel sektör firmalarının bayilik veya acentalık vermedikleri
iddiasına ilişkin sorusu ve Sanayi ve Ticaret Bakanı Yalım
Erezin yazılı cevabı (7/1556)
Türkiye Büyük Millet
Meclisi Başkanlığına
Aşağıdaki sorumun Sanayi ve Ticaret
Bakanı Sayın Yalım Erez tarafından yazılı olarak
cevaplandırılmasını arz ederim.
Bülent
Akarcalı
İstanbul
Başta Şırnak olmak üzere, kimi
Güneydoğu illerine özel sektör firmalarının bayilik,
acentalık vb. vermekten imtina ettikleri duyulmaktadır.
1. Vatandaşlarımızın
mağduriyetlerine yolaçan bu durumun giderilmesi için ne gibi tedbirler
alınmasını öngörmektesiniz?
T.
C.
Sanayi ve
Ticaret Bakanlığı
Basın ve
Halkla İlişkiler Müşavirliği 18.11.1996
Sayı
:B.140.BHİ.01-315
Konu :Yazılı Soru Önergesi.
Türkiye Büyük Millet
Meclisi Başkanlığına
İlgi :1.11.1996 tarih ve A.01.0.GNS.0.10.00.02-4006/10782
sayılı yazınız.
İstanbul Milletvekili Bülent
Akarcalının Güneydoğu illerine özel sektör
firmalarının bayilik veya acentalık vermedikleri iddiasına
ilişkin olarak tarafımdan cevaplandırılmasını
istediği (7/1556) esas nolu yazılı soru önergesiyle ilgili
cevabımız ekte takdim edilmiştir.
Bilgilerinizi ve gereğini arz ederim.
Yalım
Erez
Sanayi
ve Ticaret Bakanı
İstanbul
Milletvekili Bülent Akarcalının Yazılı Sorularına
Cevaplarımız
Konuyla ilgili olarak
Bakanlığımızca yapılan inceleme ve
değerlendirmeler sonucunda, Bakanlığımızın bu
konuda herhangi bir yasal sorumluluğu ve görevi olmadığı
tespit edilmiştir. Bu itibarla, Bakanlığımızca bu
hususta özel sektöre doğrudan müdahale etmek mümkün görülmemektedir.
Bununla birlikte, durum Türkiye Odalar ve Borsalar
Birliğine iletilerek, üyelerinin bilgilendirilmesi ve Güneydoğu
bölgemizdeki gelişmeler de dikkate alınarak, firmaların bu
bölgemize bayilik ve acentalık verilmesi hususunda olumlu ve hassas olmaları
ifade edilmiştir.
Ayrıca Bakanlığımız, Sanayi
Mallarının Satış Sonrası Hizmetleri Hakkındaki
Tebliğ (TRKGM-95/137-138) ve ithalat 96/6 sayılı Tebliğ
kapsamında, imalatçı veya ithalatçıların imal ve/veya ithal
ettikleri sanayi mallarının kullanımı süresince her türlü
satış sonrası hizmetlerini yerine getirmek üzere, Güneydoğu
bölgemizde dahil olmak üzere, yedi bölgede merkezi servis ve servis
istasyonları kurulması uygulamasına
başlamıştır.
6. Niğde
Milletvekili Akın Gönenin, korunmaya muhtaç çocukların
istihdamına ilişkin sorusu ve Devlet Bakanı Sacit Günbeyin
yazılı cevabı (7/1569)
Türkiye Büyük Millet
Meclisi Başkanlığına
Korunmaya muhtaç çocukların istihdamına
ilişkin aşağıdaki sorularımın, SHÇEKden sorumlu
Sayın Devlet Bakanı tarafından yazılı olarak
cevaplandırılmasını arz ederim.
Saygılarımla. 30.10.1996
Akın
Gönen
Niğde
1. 25.2.11988 tarih ve 3413 sayılı
Yasanın amir hükümleri, hangi statüde olursa olsun Kamu Kurum ve
Kuruluşlarının, her yılın başında tahsis
edilen serbest kadrolarının binde birini, reşit oluncaya kadar SHÇEK
tarafından bakılan ve korunan çocuklar için kullanmalarını
zorunlu kılmaktadır. Yasanın yayınlandığı ve
yürürlüğe girdiği tarihten bu güne kadar, bu hükümler çerçevesinde
işe yerleştirilmeye hak kazanıp yerleştirilenlerle, hak
kazandıkları halde yerleştirilemeyen ve halen bekleyen
gençlerimizin öğrenim durumlarına göre sayıları nedir?
2. Kanundan kaynaklanan yükümlülüklerini yerine
getirmeyen ya da getirmemekte direnen kamu kurum ve kuruluşları
hangileridir?Bunların personelden sorumlu yöneticileri hakkında ne
gibi işlemler (görevi ihmal görevi kötüye kullanma)
yapılamıştır ya da yapılmaktadır? Sonuçları
nedir?
3. İşe yerleştirilmeye hak kazanan
gençlerden ilkokul ve orta okul mezunlarının, bunların özellikle
çalışabilecekleri Mahallî İdareler (Belediyeler, özel idareler),
Köy Hizmetleri Genel Müdürlüğü, DSİ Genel Müdürlüğü,
Karayolları Genel Müdürlüğü vb. kuruluşlarda istihdamı
konusunda bir teşebbüsünüz ve bu kuruluşlarla temasınız var
mıdır? Varsa ne gibi sonuçlar alınmıştır?
Özellikle Büyükşehir Belediyeleri başta olmak üzere diğer
belediyelerde ve özel idarelerde istihdam edilen ilkokul ve orta okul mezunu
gençlerimiz var mıdır? Varsa sayıları nedir?
T.
C.
Başbakanlık
Sosyal Hizmetler
ve Çocuk Esirgeme Kurumu 20.11.1996
Genel
Müdürlüğü
Sayı :B.02.1.SÇE.0.11.00.03.Ç-10-96/2089
Konu :3413 Sayılı Kanun.
Türkiye Büyük Millet
Meclisi Başkanlığına
(Kanunlar ve Kararlar
Dairesi Başkanlığı)
İlgi :8.11.1996 tarih ve 1569/3989/11001
sayılı yazınız.
Niğde Milletvekili Akın Gönen tarafından
korunmaya muhtaç çocukların istihdam sorunlarına ilişkin olarak
Bakanlığımıza yöneltilen soru önergesi hakkındaki
cevaplarımıza ilişkin bilgi ve belgeler ekte
gönderilmiştir.
Bilgilerinize arz ederim.
Prof
Dr. Sacit Günbey
Devlet
Bakanı
Niğde Milletvekili Akın Gönenin Korunmaya
Muhtaç Çocukların İstihdam Sorunlarına İlişkin olarak
vermiş olduğu soru önergesinin cevapları aşağıda
verilmiştir.
1. 25.2.1988 tarih ve 3413 sayılı Kanunun ek
birinci maddesi gereğince bugüne kadar 9 473 çocuk işe
yerleştirilmiştir. 3 853 çocuk ise işe yerleştirilmek üzere
sırada beklemektedir.
Bugüne kadar işe yerleştirilmeye hak
kazanıp yerleştirilenlerle, hak kazandıkları halde
yerleştirilmeyen ve halen bekleyen gençlerimizin öğrenim
durumlarına göre sayıları ise Ek 1de verilmiştir.
2. Kanundan kaynaklanan yükümlülüklerini yerine
getirmeyen kamu kurum ve kuruluşlarının listesi Ek2de yer
almıştır.
Bu kamu kurum ve kuruluşları ile çeşitli
dönemlerde yapılan yazışma örnekleri ise Ek 3de
belirtilmiştir. Yapılan yazışmalara rağmen sınav
açmayan kamu kurumu ve kuruluşlarının listesi yıl sonunda
gereği yapılmak üzere Başbakanlık Teftiş Kurulu
Başkanlığına bildirilmektedir.
3. 3413 sayılı Kanun kapsamında bulunan
gençlerimizin mahallî idarelerde istihdamı konusunda da
yazışmalar yapılmıştır. (Ek 4) Ancak bu konuda
bugüne kadar olumlu bir sonuç alınamamıştır.
3413 Sayılı
Kanun Gereği Kamu Kurum ve Kuruluşlarında İşe
Yerleştirilen Çocukların Öğrenim Durumlarına Göre
Dağılımları :
Öğrenim
Durumu Sayı
İlkokul 4450
Ortaokul 1922
Lise
ve Dengi 2906
Fakülte-Yüksekokul 195
3413 Sayılı
Kanun Kapsamında Bulunup İşe Yerleştirilmek Üzere
Sırada Bekleyen Çocukların
Öğrenim Durumlarına Göre Dağılımları :
Öğrenim
Durumu Sayı
FAKÜLTE
Orman
Mühendisi 1
Makine
Mühendisi 2
Endüstri
Mühendisi 1
Kütüphanecilik 1
MESLEK
YÜKSEKOKULU
Makine 3
İnşaat 8
Motor 2
Sağlık
Hizmetleri 2
Konservatuar 1
Taş
İşletmeciliği 1
Tapu
ve Kadastro 2
Muhasebe 1
Turizm 2
Ağaç
İşleri 1
Sivil
Havacılık 1
Tekstil 1
ENDÜSTRİ
MESLEK LİSESİ
Ağaç
İşleri 165
Metal
İşleri 180
Torna
Tesviye 120
Yapı-Yapı
Ressamlığı ve İnşaat 45
Tekstil 16
Harita-Kadastro 5
Kız
Meslek Lisesi 80
Düz
Lise 200
Öğretmen
Lisesi 53
İmam
Hatip Lisesi 50
Otelcilik
ve Turizm 30
Ortaokul 480
İlkokul 2
500
1996 Yılında
Sınav Açmayan Kamu Kurum ve Kuruluşları
Adalet Bakanlığı
Maliye ve Gümrük Bakanlığı
Orman Bakanlığı
Sanayi ve Ticaret Bakanlığı
Çevre
Bakanlığı
Sayıştay Başkanlığı
Devlet İstatistik Enstitüsü
Başkanlığı
Adlî Tıp Kurumu
Emniyet Genel Müdürlüğü
Yüksek Seçim Kurulu Başkanlığı
Refik Saydam Hıfzıssıhha Merkezi
Başkanlığı
Anadolu Üniversitesi
Atatürk Üniversitesi
Cumhuriyet Üniversitesi
Çukurova Üniversitesi
Dicle Üniversitesi
Fırat Üniversitesi
Gazi Üniversitesi
İnönü Üniversitesi
İstanbul Üniversitesi
İstanbul Teknik Üniversitesi
Karadeniz Teknik Üniversitesi
Marmara Üniversitesi
Mimar Sinan Üniversitesi
Ortadoğu Teknik Üniversitesi
Selçuk Üniversitesi
Trakya Üniversitesi
Yıldız Teknik Üniversitesi
100. Yıl Üniversitesi
Gençlik ve Spor Genel Müdürlüğü
Karayolları Genel Müdürlüğü
Orman Genel Müdürlüğü
Köy Hizmetleri Genel Müdürlüğü
İş ve İşçi Bulma Kurumu Genel
Müdürlüğü
T.
C.
Başbakanlık
Sosyal Hizmetler
Ve Çocuk Esirgeme Kurumu 24.5.1996
Genel
Müdürlüğü
Sayı
:B.02.1.SÇE.0.11.00.03-Ç-10-96/855
Konu :3413 Sayılı Kanun.
Türkiye Büyük Millet
Meclisi Başkanlığına
İlgi :a) 2 Mart 1995 tarih ve 22218
sayılı Resmî Gazetede Yayınlanan Korunmaya Muhtaç
Çocukların İşe Yerleştirilmesine İlişkin Tüzük
b) 10 Mart 1995 tarih ve
B.02.1.SÇE.0.11.00.03.Ç-10-95/342 sayılı yazımız,
c) Başbakanlık Personel ve Prensipler Genel
Müdürlüğünün 25.3.1996 tarih ve B.02.1.PPG.0.12.383.4629 sayılı
yazı ve 1996/15 nolu genelgesi.
d) 26.4.1996 tarih ve 22622 sayılı Resmî
Gazetede yayınlanan 1996 Malî Yılı Bütçe Kanunu.
24.5.1983 tarih ve 2828 sayılı Sosyal
Hizmetler ve Çocuk Esirgeme Kurumu Kanununa Bir Madde Eklenmesi Hakkındaki
25.2.1988 tarih ve 3413 sayılı Kanunda Kamu Kurum ve
Kuruluşları reşit olana kadar Sosyal Hizmetler ve Çocuk Esirgeme
Kurumu Genel Müdürlüğü tarafından bakılan ve korunan çocuklar
için her yılbaşındaki; hangi statüde olursa olsun serbest kadro
mevcutlarının binde biri nisbetindeki kısmını
ayırarak bu çocuklar arasında yapılacak sınavda
başarılı olanlar arasınadan atama yaparlar denilmektedir.
26 Nisan 1996 gün ve 22622 sayılı Resmî
Gazetede yayınlanan 1996 Malî Yılı Bütçe Kanununun istihdam
esasları, kadroların kullanımı (Md. 48) bölümünde ise
Sosyal Hizmetler ve Çocuk Esirgeme Kurumu Genel Müdürlüğünün bakım ve
koruması altında bulunan ve 3413 sayılı Kanunun Ek 1 inci
madde kapsamına girenler için Başbakanlıktan izin
alınmasına gerek olmadığı ifadesi yer almakta olup bu
husus Başbakanlığın ilgi (c) Genelgesinde de ayrıca
belirtilmiştir.
3413 sayılı Kanunun amacı; her yıl
sayıları giderek artan korunmaya muhtaç çocukları topluma
kazandırmak, öğrenimini ve onsekiz yaşını tamamlayarak
yurttan ayrılma aşamasına gelen gençleri sosyal güvenceye
kavuşturmak ve üretim sürecine katmaktır.
Kanunun uygulanması sırasında
koordinasyon görevi Sosyal Hizmetler ve Çocuk Esirgeme Kurumu Genel
Müdürlüğüne, uygulama görevi ise tüm Kamu Kurum ve Kuruluşlarına
verilmiştir.
Bu bakımdan 3413 sayılı Kanunun ekte
verilen Sırada Bekleyen Çocuklar Listesi kapsamında
değerlendirilerek 1996 yılı içerisinde uygulanabilmesi hususunda
gereğini arz ve rica ederim.
Dr.
İmren Aykut
Devlet
Bakanı
Sırada Bekleyen
Çocuk Sayısı :
FAKÜLTE
Orman
Mühendisi 1
Makine
Mühendisi 1
Hukuk
Fakültesi 2
Endüstri
Mühendisi 1
Ziraat
Mühendisi 1
YÜKSEKOKUL
:
Makine 2
İnşaat 2
Çay
Eksperliği 1
Sağlık
Hizmetleri 1
Tütün
Yet. ve İşletme 1
Konservatuar 1
Taş
İşletmeciliği 1
Tapu
ve Kadastro 2
ENDÜSTRİ
MESLEK LİSELERİ :
Ağaç
İşleri-Mobilya 152
Metal
İşleri 159
Torna
Tesviye 107
Yapı-Yapı
Ressamlığı ve İnşaat 39
Tekstil 16
Diğer
Bölümler 20
Düz
Lise 180
Öğretmen
Lisesi 53
İmam
Hatip Lisesi 50
Otelcilik
ve Turizm Meslek Lisesi 30
Kız
Meslek Lisesi (Çoc. Geliş.-Besl. Giy.) 80
Ortaokul
Mezunu 400
İlkokul
Mezunu
2 500
1996 Yılında
Sınav Açmayan Kamu Kurum ve Kuruluşları
Başbakanlık
Adalet Bakanlığı
İçişleri Bakanlığı
Dışişleri Bakanlığı
Maliye ve Gümrük Bakanlığı
Millî Eğitim Bakanlığı
Bayındırlık ve İskân
Bakanlığı
Sağlık Bakanlığı
Ulaştırma Bakanlığı
Tarım ve Köyişleri Bakanlığı
Orman Bakanlığı
Çalışma ve Sosyal Güvenlik
Bakanlığı
Sanayi ve Ticaret Bakanlığı
Kültür Bakanlığı
Çevre
Bakanlığı
Sayıştay Başkanlığı
Hazine Müsteşarlığı
Dış Ticaret Müseteşarlığı
Devlet Meteoroloji İşleri Genel
Müdürlüğü
Devlet İstatistik Enstitüsü
Başkanlığı
Adlî Tıp Kurumu
Emniyet Genel Müdürlüğü
Yüksek Seçim Kurulu Başkanlığı
Refik Saydam Hıfzıssıhha Merkezi
Başkanlığı
Anadolu Üniversitesi
Ankara Üniversitesi
Atatürk Üniversitesi
Cumhuriyet Üniversitesi
Çukurova Üniversitesi
Dicle Üniversitesi
Fırat Üniversitesi
Gazi Üniversitesi
İnönü Üniversitesi
İstanbul Üniversitesi
İstanbul Teknik Üniversitesi
Karadeniz Teknik Üniversitesi
Marmara Üniversitesi
Mimar Sinan Üniversitesi
Ortadoğu Teknik Üniversitesi
Selçuk Üniversitesi
Trakya Üniversitesi
Uludağ Üniversitesi
Yıldız Teknik Üniversitesi
100. Yıl Üniversitesi
Vakıflar Genel Müdürlüğü
Gençlik ve Spor Genel Müdürlüğü
Karayolları Genel Müdürlüğü
Sosyal Hizmet ve Çocuk Esirgeme Kurumu Genel
Müdürlüğü
Orman Genel Müdürlüğü
Köy Hizmetleri Genel Müdürlüğü
Emekli Sandığı Genel Müdürlüğü
İş ve İşçi Bulma Kurumu Genel Müdürlüğü
Maden Tetkik Arama Genel Müdürlüğü
İller Bankası Genel Müdürlüğü
Millî Piyango İdaresi Genel Müdürlüğü
T.
C.
Başbakanlık
Sosyal Hizmetler
ve Çocuk Esirgeme Kurumu 19.10.1996
Genel
Müdürlüğü
Sayı
:B.02.1.SÇE.0.11.00.03.Ç-10-96/1619
Konu :3413 Sayılı Kanun.
Türkiye Büyük Millet
Meclisi Başkanlığına
İlgi :a) 2 Mart 1995 tarih ve 22218
sayılı Resmî Gazetede Yayınlanan Korunmaya Muhtaç
Çocukların İşe Yerleştirilmesine İlişkin Tüzük
b) 10 Mart 1995 tarih ve Ç-10-95/342 sayılı
yazımız,
c) Başbakanlık Personel ve Prensipler Genel
Müdürlüğünün 25.3.1996 tarih ve 1996/15 nolu genelgesi.
d) 26.4.1996 tarih ve 22622 sayılı Resmî
Gazetede yayınlanan 1996 Malî Yılı Bütçe Kanunu,
e) 24.5.1996 tarih ve Ç-10-96/855 sayılı
yazımız.
24.5.1983 tarih ve 2828 sayılı Sosyal
Hizmetler ve Çocuk Esirgeme Kurumu Kanununa Bir Madde Eklenmesi Hakkındaki
25.2.1988 tarih ve 3413 sayılı
Kanunda Kamu Kurum ve Kuruluşları reşit olana kadar Sosyal
Hizmetler ve Çocuk Esirgeme Kurumu Genel Müdürlüğü tarafından
bakılan ve korunan çocuklar için her yılbaşındaki; hangi
statüde olursa olsun serbest kadro mevcutlarının binde biri
nisbetindeki kısmını ayırarak bu çocuklar arasında
yapılacak sınavda başarılı olanlar arasınadan
atama yaparlar denilmektedir.
26 Nisan 1996 gün ve 22622 sayılı Resmî
Gazetede yayınlanan 1996 Malî Yılı Bütçe Kanununun İstihdam
Esasları, Kadroların Kullanımı (Md. 48) bölümünde ise
Sosyal Hizmetler ve Çocuk Esirgeme Kurumu Genel Müdürlüğünün bakım ve
koruması altında bulunan ve 3413 sayılı Kanunun Ek 1 inci madde
kapsamına girenler için Başbakanlıktan izin
alınmasına gerek olmadığı ifadesi yer almakta olup bu
husus Başbakanlığın ilgi (c) Genelgesinde de ayrıca
belirtilmiştir.
3413 sayılı Kanunun amacı; her yıl
sayıları giderek artan korunmaya muhtaç çocukları topluma
kazandırmak, öğrenimini ve onsekiz yaşını tamamlayarak
yurttan ayrılma aşamasına gelen gençleri sosyal güvenceye
kavuşturmak ve üretim sürecine katmaktır. Belirtilen amacın
gerçekleşebilmesi ise, tüm kamu kurum ve kuruluşlarının
kanunla gelen yükümlülüklerine ve toplumsal sorumluluklarına gerekli
duyarlılığı göstermeleriyle mümkün olabilecektir.
Bu bakımdan 3413 sayılı Kanunun ekte
verilen Sırada Bekleyen Çocuklar Listesi kapsamında
değerlendirilerek 1996 yılı içerisinde uygulanabilmesi hususunda
gereğini arz ve rica ederim.
Prof.
Dr. Sacit Günbey
Devlet
Bakanı
Sırada Bekleyen
Çocuk Sayısı :
FAKÜLTE
Orman
Mühendisi 1
Makine
Mühendisi 1
Hukuk
Fakültesi 2
Endüstri
Mühendisi 1
Ziraat
Mühendisi 1
YÜKSEKOKUL
:
Makine 2
İnşaat 2
Çay
Eksperliği 1
Sağlık
Hizmetleri 1
Tütün
Yet. ve İşletme 1
Konservatuar 1
Taş
İşletmeciliği 1
Tapu
ve Kadastro 2
ENDÜSTRİ
MESLEK LİSELERİ :
Ağaç
İşleri-Mobilya 152
Metal
İşleri 159
Torna
Tesviye 107
Yapı-Yapı
Ressamlığı ve İnşaat 39
Tekstil 16
Diğer
Bölümler 20
Düz
Lise 180
Öğretmen
Lisesi 53
İmam
Hatip Lisesi 50
Otelcilik
ve Turizm Meslek Lisesi 30
Kız
Meslek Lisesi (Çoc. Geliş.-Besl. Giy.) 80
Ortaokul
Mezunu 400
İlkokul
Mezunu
2 500
TUTANAĞIN SONU