TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET
MECLİSİ
TUTANAK DERGİSİ
10uncu
Birleşim
14
Temmuz 2011 Perşembe
(Bu Tutanak
Dergisinde yer alan ve kâtip üyeler tarafından okunmuş bulunan her
tür belge ile konuşmacılar tarafından ifade edilmiş ve
tırnak içinde belirtilmiş alıntı sözler aslına uygun
olarak yazılmıştır.)
İÇİNDEKİLER
I.- GEÇEN TUTANAK
ÖZETİ
II.-
BAŞKANLIĞIN GENEL KURULA SUNUŞLARI
A) Önergeler
1.- İstanbul
Milletvekili Şirin Ünalın Millî Savunma Komisyonu üyeliğinden
çekildiğine ilişkin önergesi (4/3)
2.- Ardahan
Milletvekili Ensar Öğütün Millî Savunma Komisyonu üyeliğinden
çekildiğine ilişkin önergesi (4/2)
3.- Kütahya
Milletvekili Soner Aksoyun Millî Savunma Komisyonu üyeliğinden
çekildiğine ilişkin önergesi (4/4)
B)
Tezkereler
1.-
Anayasa Komisyonu geçici başkanlığının, komisyonun
başkan, başkan vekili, sözcü ve kâtip üye seçimi
yaptığına ilişkin tezkeresi (3/10)
2.-
Adalet Komisyonu geçici başkanlığının, komisyonun
başkan, başkan vekili, sözcü ve kâtip üye seçimi
yaptığına ilişkin tezkeresi (3/11)
3.-
Millî Savunma Komisyonu geçici başkanlığının,
komisyonun başkan, başkan vekili, sözcü ve kâtip üye seçimi
yaptığına ilişkin tezkeresi (3/12)
4.-
İçişleri Komisyonu geçici başkanlığının,
komisyonun başkan, başkan vekili, sözcü ve kâtip üye seçimi
yaptığına ilişkin tezkeresi (3/13)
5.-
Dışişleri Komisyonu geçici
başkanlığının, komisyonun başkan, başkan
vekili, sözcü ve kâtip üye seçimi yaptığına ilişkin
tezkeresi (3/14)
6.-
Millî Eğitim, Kültür, Gençlik ve Spor Komisyonu geçici
başkanlığının, komisyonun başkan, başkan
vekili, sözcü ve kâtip üye seçimi yaptığına ilişkin
tezkeresi (3/15)
7.-
Bayındırlık, İmar, Ulaştırma ve Turizm Komisyonu
geçici başkanlığının, komisyonun başkan,
başkan vekili, sözcü ve kâtip üye seçimi yaptığına
ilişkin tezkeresi (3/16)
8.-
Çevre Komisyonu geçici başkanlığının, komisyonun
başkan, başkan vekili, sözcü ve kâtip üye seçimi
yaptığına ilişkin tezkeresi (3/17)
9.-
Sağlık, Aile, Çalışma ve Sosyal İşler Komisyonu
geçici başkanlığının, komisyonun başkan,
başkan vekili, sözcü ve kâtip üye seçimi yaptığına
ilişkin tezkeresi (3/18)
10.-
Tarım, Orman ve Köyişleri Komisyonu geçici
başkanlığının, komisyonun başkan, başkan
vekili, sözcü ve kâtip üye seçimi yaptığına ilişkin
tezkeresi (3/19)
11.-
Sanayi, Ticaret, Enerji, Tabii Kaynaklar, Bilgi ve Teknoloji Komisyonu geçici
başkanlığının, komisyonun başkan, başkan
vekili, sözcü ve kâtip üye seçimi yaptığına ilişkin
tezkeresi (3/20)
12.-
Dilekçe Komisyonu geçici başkanlığının, komisyonun
başkan, başkan vekili, sözcü ve kâtip üye seçimi
yaptığına ilişkin tezkeresi (3/21)
13.-
Plan ve Bütçe Komisyonu geçici başkanlığının,
komisyonun başkan, başkan vekili, sözcü ve kâtip üye seçimi
yaptığına ilişkin tezkeresi (3/22)
14.-
Kamu İktisadî Teşebbüsleri Komisyonu geçici
başkanlığının, komisyonun başkan, başkan
vekili, sözcü ve kâtip üye seçimi yaptığına ilişkin
tezkeresi (3/23)
15.-
Avrupa Birliği Uyum Komisyonu geçici
başkanlığının, komisyonun başkan, başkan
vekili, sözcü ve kâtip üye seçimi yaptığına ilişkin
tezkeresi (3/24)
16.-
Kadın Erkek Fırsat Eşitliği Komisyonu geçici
başkanlığının, komisyonun başkan, başkan
vekili, sözcü ve kâtip üye seçimi yaptığına ilişkin
tezkeresi (3/25)
17.-
Dilekçe Komisyonu Başkanlığının, Türkiye Büyük Millet
Meclisinin tatilde bulunduğu dönemde de çalışabilmesine
ilişkin tezkeresi (3/26)
C)
Meclis Araştırması Önergeleri
1.-
İstanbul Milletvekili Aydın Ağan Ayaydın ve 20
milletvekilinin, İstanbul Kâğıthane ve Ayamama dereleri
üzerindeki imara aykırı yapıların dere
yataklarını yok etmesi ve yoğun yağışlarda
adı geçen derelerin taşması sonucu oluşan can ve mal
kayıplarının araştırılarak alınması
gereken önlemlerin belirlenmesi amacıyla Meclis araştırması
açılmasına ilişkin önergesi (10/1)
III.-
ÖNERİLER
A)
Siyasi Parti Grubu
Önerileri
1.-
Genel Kurulun 15 Temmuz 2011 Cuma günü saat 18.00de toplanmasına ve saat
24.00e kadar çalışmalara devam etmesine, bu birleşimde kanun
tasarı ve tekliflerinin görüşülmesine ilişkin AK PARTİ
Grubu Önerisi
14 Temmuz 2011 Perşembe
BİRİNCİ OTURUM
Açılma Saati: 15.01
BAŞKAN: Başkan Vekili
Sadık YAKUT
KÂTİP
ÜYELER: Bayram ÖZÇELİK (Burdur), Fatih ŞAHİN (Ankara)
-----
0 -----
BAŞKAN
Türkiye Büyük Millet Meclisinin 10uncu Birleşimini açıyorum.
Toplantı
yeter sayısı vardır, gündeme geçiyoruz.
Başkanlığın
Genel Kurula sunuşları vardır.
Anayasamıza
göre milletvekillerinin göreve başlamadan önce ant içmeleri gerekmektedir.
Şimdi,
daha önce ant içmemiş olan sayın milletvekillerinden bu
birleşimde ant içmek isteyenleri kürsüye davet edeceğim.
Ant içmek isteyen sayın milletvekili var mı? Yok.
Komisyonlardan
istifa önergeleri vardır, okutuyorum:
II.-
BAŞKANLIĞIN GENEL KURULA SUNUŞLARI
A) Önergeler
1.- İstanbul
Milletvekili Şirin Ünalın Millî Savunma Komisyonu üyeliğinden
çekildiğine ilişkin önergesi (4/3)
Türkiye Büyük Millet Meclisi
Başkanlığına
Milli
Savunma Komisyonu üyeliğinden istifa ediyorum. Gereğinin
yapılmasını arz ederim. 14.07.2011
Şirin
Ünal
İstanbul
2.- Ardahan
Milletvekili Ensar Öğütün Millî Savunma Komisyonu üyeliğinden
çekildiğine ilişkin önergesi (4/2)
Türkiye
Büyük Millet Meclisi Başkanlığına
Milli Savunma Komisyonu üyeliğimden istifa ediyorum.
Gereğini saygılarımla arz ederim.
13.07.2011
Ensar
Öğüt
Ardahan
3.- Kütahya
Milletvekili Soner Aksoyun Millî Savunma Komisyonu üyeliğinden
çekildiğine ilişkin önergesi (4/4)
TBMM
Başkanlığına
Milli Savunma Komisyonundaki üyeliğimden istifa
ediyorum. Gereğini arz ederim.
Saygılarımla. 13.07.2011
Dr.
Soner Aksoy
Kütahya
BAŞKAN Bilgilerinize sunulmuştur.
Komisyonların başkan, başkan vekili, sözcü
ve kâtip seçimine ilişkin tezkereleri vardır, okutup bilgilerinize
sunacağım:
B)
Tezkereler
1.-
Anayasa Komisyonu geçici başkanlığının, komisyonun
başkan, başkan vekili, sözcü ve kâtip üye seçimi
yaptığına ilişkin tezkeresi (3/10)
Türkiye
Büyük Millet Meclisi Başkanlığına
Türkiye Büyük Millet Meclisi Anayasa Komisyonu,
Başkan, Başkan Vekili, Sözcü ve Kâtip seçimi için 13/7/2011
Çarşamba günü saat 18.00de toplanmış ve kullanılan 19 (on
dokuz) adet oy pusulasının tasnifi sonucu, aşağıda
adları ve soyadları yazılı üyeler
karşılarında gösterilen oyu alarak, İçtüzüğün 24 üncü
maddesi uyarınca Başkan, Başkan Vekili, Sözcü ve Kâtip
seçilmişlerdir.
Saygıyla arz olunur.
Prof.
Dr. Burhan Kuzu
Komisyon
Geçici Başkanı
İstanbul
Başkan:
Prof. Dr. Burhan Kuzu İstanbul (17) Oy
Başkan
Vekili: Mustafa Şentop İstanbul (15) Oy
Sözcü:
İsmet Su Bursa (17) Oy
Kâtip:
Fatoş Gürkan Adana (17) Oy
2.-
Adalet Komisyonu geçici başkanlığının, komisyonun
başkan, başkan vekili, sözcü ve kâtip üye seçimi
yaptığına ilişkin tezkeresi (3/11)
Türkiye
Büyük Millet Meclisi Başkanlığına
Adalet Komisyonu, Başkan, Başkan Vekili, Sözcü
ve Kâtip seçimi için 13/7/2011 Çarşamba günü, saat 18.00de
toplanmış ve kullanılan yirmi (20) adet oy pusulasının
tasnifi sonucu, aşağıda adları ve soyadları
yazılı üyeler karşılarında gösterilen oyu alarak,
İçtüzüğün 24 üncü maddesi uyarınca Başkan, Başkan
Vekili, Sözcü ve Kâtip seçilmişlerdir.
Bilgilerinize arz ederim.
Saygılarımla.
Hakkı
Köylü
Komisyon
Geçici Başkanı
Kastamonu
Başkan:
Ahmet İyimaya Ankara (15) Oy
Başkan
Vekili: Hakkı Köylü Kastamonu (15) Oy
Sözcü:
Yılmaz Tunç Bartın (15) Oy
Kâtip:
Harun Tüfekci Konya (14) Oy
3.-
Millî Savunma Komisyonu geçici başkanlığının,
komisyonun başkan, başkan vekili, sözcü ve kâtip üye seçimi
yaptığına ilişkin tezkeresi (3/12)
Türkiye
Büyük Millet Meclisi Başkanlığına
Millî Savunma Komisyonu, Başkan, Başkan Vekili,
Sözcü ve Kâtip seçimi için 13/7/2011 Çarşamba günü, saat 18.00de
toplanmış ve kullanılan (15) adet oy pusulasının
tasnifi sonucu, aşağıda adları ve soyadları
yazılı üyeler karşılarında gösterilen oyu alarak,
İçtüzüğün 24 üncü maddesi uyarınca Başkan, Başkan
Vekili, Sözcü ve Kâtip seçilmişlerdir.
Münir
Kutluata
Komisyon
Geçici Başkanı
Sakarya
Başkan: Oğuz Kağan Köksal Kırıkkale : (15) oy
Başkan
Vekili: Şirin Ünal İstanbul : (15) oy
Sözcü : Dilek Yüksel Tokat :
(14) oy
Kâtip : Mustafa Akış Konya : (14) oy
4.-
İçişleri Komisyonu geçici başkanlığının,
komisyonun başkan, başkan vekili, sözcü ve kâtip üye seçimi
yaptığına ilişkin tezkeresi (3/13)
Türkiye Büyük Millet Meclisi
Başkanlığına
İçişleri
Komisyonu, Başkan, Başkan Vekili, Sözcü ve Kâtip seçimi için
13/7/2011 Çarşamba günü, saat 18.00de toplanmış ve
kullanılan (23) adet oy pusulasının tasnifi sonucu,
aşağıda adları ve soyadları yazılı üyeler
karşılarında gösterilen oyu olarak, İçtüzüğün 24 üncü
maddesi uyarınca Başkan, Başkan Vekili, Sözcü ve Kâtip
seçilmişlerdir.
Bilgilerinize
arz ederim.
Saygılarımla.
İlhan
İşbilen
Komisyon
Geçici Başkanı
İzmir
Başkan: Muammer Güler Mardin : (17) oy
Başkan
Vekili: Feyzullah Kıyıklık İstanbul : (15) oy
Sözcü : Hüseyin Bürge İstanbul :
(15) oy
Kâtip : Gülay Samancı Konya : (17) oy
5.- Dışişleri Komisyonu
geçici başkanlığının, komisyonun başkan,
başkan vekili, sözcü ve kâtip üye seçimi yaptığına
ilişkin tezkeresi (3/14)
Türkiye Büyük Millet Meclisi
Başkanlığına
Dışişleri
Komisyonu, Başkan, Başkan Vekili, Sözcü ve Kâtip seçimi için
13/7/2011 Çarşamba günü saat 18.00de toplanmış ve
kullanılan 22 (yirmiiki) adet oy pusulasının tasnifi sonucu,
aşağıda adları ve soyadları yazılı üyeler
karşılarında gösterilen oyu olarak, İçtüzüğün 24 üncü
maddesi uyarınca Başkan, Başkan Vekili, Sözcü ve Kâtip
seçilmişlerdir.
Prof.
Dr. Tunca Toskay
Komisyon
Geçici Başkanı
Antalya
Başkan: Volkan Bozkır İstanbul :
(21) oy
Başkan
Vekili: Muhammed Çetin İstanbul : (15) oy
Sözcü:
Osman Aşkın Bak İstanbul : (15) oy
Kâtip:
Gönül Bekin Şahkulubey Mardin : (16) oy
6.-
Millî Eğitim, Kültür, Gençlik ve Spor Komisyonu geçici
başkanlığının, komisyonun başkan, başkan
vekili, sözcü ve kâtip üye seçimi yaptığına ilişkin
tezkeresi (3/15)
Türkiye Büyük Millet Meclisi
Başkanlığına
Milli
Eğitim, Kültür, Gençlik ve Spor Komisyonu Başkan, Başkan Vekili,
Sözcü ve Kâtip seçimi için 13/7/2011 Çarşamba günü saat 19.00da
toplanmış ve kullanılan 19 (on dokuz) adet oy
pusulasının tasnifi sonucu, aşağıda adları ve
soyadları yazılı üyeler karşılarında gösterilen
oyu olarak, İçtüzüğün 24 üncü maddesi uyarınca Başkan,
Başkan Vekili, Sözcü ve Kâtip seçilmişlerdir.
Ali
Haydar Öner
Komisyon
Geçici Başkanı
Isparta
Başkan: Nabi Avcı Eskişehir :
(16) oy
Başkan
Vekili: Avni Erdemir Amasya : (16) oy
Sözcü : Fikri Işık Kocaeli : (16) oy
Kâtip:
Osman Çakır Düzce
(16) Oy
7.-
Bayındırlık, İmar, Ulaştırma ve Turizm Komisyonu
geçici başkanlığının, komisyonun başkan,
başkan vekili, sözcü ve kâtip üye seçimi yaptığına
ilişkin tezkeresi (3/16)
Türkiye
Büyük Millet Meclisi Başkanlığına
Bayındırlık,
İmar, Ulaştırma ve Turizm Komisyonu; Başkan, Başkan
Vekili, Sözcü ve Kâtip seçimi için 13/07/2011 Çarşamba günü saat 19.00da
toplanmış ve kullanılan (19) adet oy pusulasının
tasnifi sonucu, aşağıda adları ve soyadları
yazılı üyeler karşılarında gösterilen oyu alarak,
İçtüzüğün 24 üncü maddesi uyarınca Başkan, Başkan
Vekili, Sözcü ve Kâtip seçilmişlerdir.
Saygıyla
arz olunur.
Bayındırlık,
İmar, Ulaştırma ve Turizm Komisyonu
Geçici Başkanı
Yaşar Karayel
Kayseri
Başkan:
İdris Güllüce İstanbul
(19) Oy
Başkan
Vekili: Oya Eronat Diyarbakır
(19) Oy
Sözcü:
Yaşar Karayel Kayseri
(19) Oy
Kâtip:
Fatih Han Ünal Ordu
(19) Oy
8.-
Çevre Komisyonu geçici başkanlığının, komisyonun
başkan, başkan vekili, sözcü ve kâtip üye seçimi
yaptığına ilişkin tezkeresi (3/17)
Türkiye
Büyük Millet Meclisi Başkanlığına
Çevre
Komisyonu, Başkan, Başkan Vekili, Sözcü ve Kâtip seçimi için
13/07/2011, Çarşamba günü, saat 18de toplanmış ve
kullanılan 22 (yirmi iki) oy pusulasının tasnifi sonucu,
aşağıda adları ve soyadları yazılı üyeler
karşılarında gösterilen oyu alarak, İçtüzüğün 24 üncü
maddesi uyarınca Başkan, Başkan Vekili, Sözcü ve Kâtip
seçilmişlerdir.
Bilgilerinize
arz ederim.
Saygılarımla.
Tülay
Bakır
Samsun
Çevre
Komisyonu Geçici Başkanı
Başkan:
Erol Kaya İstanbul
(14) Oy
Başkan
Vekili: Osman Kahveci Karabük
(14) Oy
Sözcü:
Sebahattin Karakelle Erzincan
(14) Oy
Kâtip:
Aydın Şengül İzmir
(14) Oy
9.-
Sağlık, Aile, Çalışma ve Sosyal İşler Komisyonu
geçici başkanlığının, komisyonun başkan,
başkan vekili, sözcü ve kâtip üye seçimi yaptığına
ilişkin tezkeresi (3/18)
Türkiye
Büyük Millet Meclisi Başkanlığına
Sağlık,
Aile, Çalışma ve Sosyal İşler Komisyonu, Başkan,
Başkan Vekili, Sözcü ve Kâtip seçimi için 13/07/2011, Çarşamba günü,
saat 19:00da toplanmış ve kullanılan 21 (yirmi bir) adet oy
pusulasının tasnifi sonucu, aşağıda adları ve
soyadları yazılı üyeler karşılarında gösterilen
oyu alarak, İçtüzüğün 24 üncü maddesi uyarınca Başkan,
Başkan Vekili, Sözcü ve Kâtip seçilmişlerdir.
Bilgilerinize
arz ederim.
Saygılarımla.
Türkan
Dağoğlu
Komisyon
Geçici Başkanı
İstanbul
Başkan:
Cevdet Erdöl Ankara
(15) Oy
Başkan
Vekili: Türkan Dağoğlu İstanbul
(15) Oy
Sözcü:
İsmail Tamer Kayseri
(15) Oy
Kâtip:
Sevim Savaşer İstanbul
(15) Oy
10.-
Tarım, Orman ve Köyişleri Komisyonu geçici
başkanlığının, komisyonun başkan, başkan
vekili, sözcü ve kâtip üye seçimi yaptığına ilişkin
tezkeresi (3/19)
Türkiye Büyük Millet Meclisi
Başkanlığına
Tarım,
Orman ve Köyişleri Komisyonu, Başkan, Başkan Vekili, Sözcü ve
Kâtip seçimi için 13/7/2011 Çarşamba günü, saat 18.00de
toplanmış ve kullanılan 21 (yirmi bir) adet oy
pusulasının tasnifi sonucu, aşağıda adları ve
soyadları yazılı üyeler karşılarında gösterilen
oyu alarak, İçtüzüğün 24 üncü maddesi uyarınca Başkan,
Başkan Vekili, Sözcü ve Kâtip seçilmişlerdir.
Bilgilerinize
arz ederim.
Saygılarımla.
Seyit
Eyyüpoğlu
Komisyon
Geçici Başkanı
Şanlıurfa
Başkan:
İbrahim Yiğit İstanbul
(16) oy
Başkan
Vekili:Mehmet Erdoğan Adıyaman
(16) oy
Sözcü:
Mehmet Erdem Aydın
(16) oy
Kâtip:
Tülay Babuşcu Balıkesir
(16) oy
11.-
Sanayi, Ticaret, Enerji, Tabii Kaynaklar, Bilgi ve Teknoloji Komisyonu geçici
başkanlığının, komisyonun başkan, başkan
vekili, sözcü ve kâtip üye seçimi yaptığına ilişkin
tezkeresi (3/20)
Türkiye Büyük Millet Meclisi
Başkanlığına
Türkiye
Büyük Millet Meclisi Sanayi, Ticaret, Enerji, Tabii Kaynaklar, Bilgi ve
Teknoloji Komisyonu Başkan, Başkan Vekili, Sözcü ve Kâtip seçimi için
13/7/2011 Çarşamba günü, saat 19.00da toplanmış ve
kullanılan yirmi iki (22) adet oy pusulasının tasnifi sonucu, aşağıda
adları ve soyadları yazılı üyeler
karşılarında gösterilen oyu alarak, İçtüzüğün 24 üncü
maddesi uyarınca Başkan, Başkan Vekili, Sözcü ve Kâtip
seçilmişlerdir.
Bilgilerinize
arz ederim.
Saygılarımla.
Soner
Aksoy
Komisyon
Geçici Başkanı
Kütahya
Başkan:
Mahmut Mücahit Fındıklı Malatya
(21) oy
Başkan
Vekili:Hüseyin Üzülmez Konya
(16) oy
Sözcü:
Halil İbrahim Mazıcıoğlu Gaziantep (21) oy
Kâtip:
İlknur Denizli İzmir
(21) oy
12.-
Dilekçe Komisyonu geçici başkanlığının, komisyonun
başkan, başkan vekili, sözcü ve kâtip üye seçimi
yaptığına ilişkin tezkeresi (3/21)
Türkiye Büyük Millet Meclisi
Başkanlığına
Dilekçe
Komisyonu, Başkan, Başkan Vekili, Sözcü ve Kâtip seçimi için
13/7/2011 günü, saat 19.00da toplanmış ve kullanılan dokuz (9)
adet oy pusulasının tasnifi sonucu, aşağıda
adları ve soyadları yazılı üyeler
karşılarında gösterilen oyu alarak, İçtüzüğün 24 üncü
maddesi uyarınca Başkan, Başkan Vekili, Sözcü ve Kâtip
seçilmişlerdir.
Saygıyla
arz olunur.
Kemal
Ekinci
Komisyon
Geçici Başkanı
Bursa
Başkan:
Mehmet Daniş Çanakkale (7) oy
Başkan
Vekili:Halil Ürün Afyonkarahisar (7) oy
Sözcü:
Ali Aydınlıoğlu Balıkesir (7) oy
Kâtip:
İsmail Aydın Bursa (6) oy
13.-
Plan ve Bütçe Komisyonu geçici başkanlığının,
komisyonun başkan, başkan vekili, sözcü ve kâtip üye seçimi
yaptığına ilişkin tezkeresi (3/22)
Türkiye Büyük Millet
Meclisi Başkanlığına
Plan ve Bütçe Komisyonu, Başkan, Başkan Vekili, Sözcü ve Kâtip
seçimi için 13/07/2011 günü, saat 18.00de toplanmış ve
kullanılan 34 (otuz dört) adet oy pusulasının tasnifi sonucu,
aşağıda adları ve soyadları yazılı üyeler
karşılarında gösterilen oyu alarak, İçtüzüğün 24 üncü
maddesi uyarınca Başkan, Başkan Vekili, Sözcü ve Kâtip
seçilmişlerdir.
Bilgilerinize arz ederim.
Saygılarımla.
Muzaffer Baştopçu
Komisyon
Geçici Başkanı
Kocaeli
Başkan:
Lutfi Elvan Karaman (31) Oy
Başkan Vekili:
Süreyya Sadi Bilgiç Isparta (31)
Oy
Sözcü: Ahmet Öksüzkaya Kayseri (30) Oy
Kâtip: Vedat Demiröz
Bitlis (30)
Oy
14.-
Kamu İktisadî Teşebbüsleri Komisyonu geçici
başkanlığının, komisyonun başkan, başkan
vekili, sözcü ve kâtip üye seçimi yaptığına ilişkin
tezkeresi (3/23)
Türkiye Büyük Millet
Meclisi Başkanlığına
Kamu İktisadi Teşebbüsleri Komisyonu; Başkan, Başkan
Vekili, Sözcü ve Kâtip Üye seçimi için 13.07.2011 Salı günü saat 18.00de
toplanmış ve kullanılan 21 adet oy pusulasının tasnifi
sonucu, aşağıda adları ve soyadları yazılı
üyeler karşılarında gösterilen oyu alarak, İçtüzüğün
24 üncü maddesi uyarınca Başkan, Başkan Vekili, Sözcü ve Kâtip
seçilmişlerdir.
Saygıyla arz olunur.
Mehmet Akyürek
Şanlıurfa
Kamu
İktisadi Teşebbüsleri
Komisyonu
Geçici Başkanı
Başkan: Fahrettin Poyraz Bilecik (17) Oy
Başkan
Vekili:Ahmet Yeni Samsun (17) Oy
Sözcü: Murat Göktürk Nevşehir (17)
Oy
Kâtip: Faruk Septioğlu Elazığ (17) Oy
15.-
Avrupa Birliği Uyum Komisyonu geçici
başkanlığının, komisyonun başkan, başkan
vekili, sözcü ve kâtip üye seçimi yaptığına ilişkin
tezkeresi (3/24)
Türkiye Büyük Millet
Meclisi Başkanlığına
Türkiye Büyük Millet Meclisi Avrupa Birliği Uyum Komisyonu;
Başkan, Başkan Vekili, Sözcü ve Kâtip seçimi için 13/07/2011
Çarşamba günü saat 18.00de toplanmış ve kullanılan 17 adet
oy pusulasının tasnifi sonucu, aşağıda adları ve
soyadları yazılı üyeler karşılarında gösterilen
oyları alarak, İçtüzüğün 24üncü ve 4847 sayılı Avrupa
Birliği Uyum Komisyonu Kanununun 2nci maddesi uyarınca Başkan,
Başkan Vekili, Sözcü ve Kâtip seçilmişlerdir.
Saygıyla arz olunur.
Oğuz Oyan
AB Uyum Komisyonu
Geçici Başkanı
İzmir
Başkan: Mehmet
Sayım Tekelioğlu İzmir (17) Oy
Başkan Vekili:
Şaban Dişli Sakarya (17) Oy
Başkan Vekili:
Umut Oran İstanbul (17) Oy
Sözcü: Cahit
Bağcı Çorum (17) Oy
Kâtip Üye: Yusuf Ziya
İrbeç Antalya (17) Oy
16.-
Kadın Erkek Fırsat Eşitliği Komisyonu geçici
başkanlığının, komisyonun başkan, başkan
vekili, sözcü ve kâtip üye seçimi yaptığına ilişkin
tezkeresi (3/25)
Türkiye Büyük Millet
Meclisi Başkanlığına
Kadın Erkek Fırsat Eşitliği Komisyonu; Başkan,
Başkan Vekilleri, Sözcü ve Kâtip seçimi için 13/07/2011 Çarşamba
günü, Saat 19.00da toplanmış ve kullanılan (23) adet oy
pusulasının tasnifi sonucu aşağıda adları ve
soyadları yazılı üyeler karşılarında gösterilen
oyu alarak, İçtüzüğün 24 üncü maddesi uyarınca Başkan,
Başkan Vekili, Sözcü ve Kâtip seçilmişlerdir.
Saygıyla arz olunur.
Binnaz Toprak
İstanbul
Komisyon Geçici Başkanı
Başkan: Azize
Sibel Gönül Kocaeli (23) Oy
Başkan Vekili:
Öznur Çalık Malatya (23)
Oy
Başkan Vekili:
Binnaz Toprak İstanbul (23) Oy
Sözcü: Tülay Kaynarca İstanbul (23) Oy
Kâtip: Mesut
Dedeoğlu Kahramanmaraş (23) Oy
BAŞKAN
Bilgilerinize sunulmuştur.
Meclis
araştırması açılmasına ilişkin bir önerge
vardır, okutuyorum:
C)
Meclis Araştırması Önergeleri
1.-
İstanbul Milletvekili Aydın Ağan Ayaydın ve 20
milletvekilinin, İstanbul Kâğıthane ve Ayamama dereleri
üzerindeki imara aykırı yapıların dere
yataklarını yok etmesi ve yoğun yağışlarda
adı geçen derelerin taşması sonucu oluşan can ve mal
kayıplarının araştırılarak alınması
gereken önlemlerin belirlenmesi amacıyla Meclis araştırması
açılmasına ilişkin önergesi (10/1)
Türkiye Büyük Millet Meclisi
Başkanlığına
İstanbul
ili Kağıthane ilçesi sınırları içinde yer alan
Kağıthane Deresi ile Bakırköy-Bahçelievler ve Küçükçekmece
sınırları içinde yer alan Ayamama Deresi üzerinde yapılan
imara aykırı yapılaşma sonucu dere yatakları tamamen
yok olmuş, yoğun yağışlarda dereler taşmakta, can
ve mal kaybına neden olmaktadır.
Nitekim
9 Eylül 2009 tarihinde İstanbulda yaşanan sel felaketi nedeniyle
Ayamama Deresi işlevsiz kalmış, dere yatakları üzerinde
imara aykırı biçimde yapılan binalar ile Basın Ekspres
Yoluna taşan sel sularına kapılan otomobiller su altında
kalmış, 31 kişinin can kaybı ve milyonlarca lira maddi
hasara sebebiyet vermiştir. Yaşanan bu sel felaketi sonrasında
yetkililerin yaptığı resmî açıklamalarda dere
yatakları üzerinde yapılan binalar dere yataklarını yok
etmiş, bu nedenle yoğun yağışlarda böyle
durumların yaşanması kaçınılmaz olmuştur,
derelerin ıslahı yapılmazsa Derelerin intikamı korkunç
olur açıklamaları yapılmış olmasına rağmen,
bugüne kadar bu konuda ciddi adımlar atılamamıştır.
Kağıthane
Deresi üzerinde de İSKİnin olumlu mütalaası olmamasına
rağmen kaçak plazalar ve işyerleri yapılmış ve her iki
dere tamamen yok olma noktasına gelmiştir. Olası bir sel
felaketinde; Ayamama Deresinin (2009 yılında) sebep olduğu ve 31
kişinin hayatını kaybettiği benzer bir felaket ile
karşı karşıya gelebilecektir.
Olası
bir sel felaketinde, 2009 yılındaki can kayıpları ile
sonuçlanan benzer olayların yaşanmaması için gerek
Kağıthane Deresi ve gerekse Ayamama Deresi üzerinde ve dere
yataklarını yok eden kaçak yapıların tespiti, bunların
yıktırılması ve bu binaların yapılmasına göz
yuman kamu görevlilerinin tespit edilmesi ve bu derelerin yeniden ıslah
edilmesinin sağlanması için Anayasanın 98 ve TBMM İç
Tüzüğünün 104 ve 105. maddesi uyarınca bir Meclis
araştırması açılmasını saygıyla arz ederiz.
1)
Aydın Ağan Ayaydın (İstanbul)
2)
Erdoğan Toprak (İstanbul)
3)
Ercan Cengiz (İstanbul)
4)
Kadir Gökmen Öğüt (İstanbul)
5)
Binnaz Toprak (İstanbul)
6)
Aykut Erdoğdu (İstanbul)
7)
Müslim Sarı (İstanbul)
8)
Haluk Eyidoğan (İstanbul)
9)
Mustafa Sezgin Tanrıkulu (İstanbul)
10)
Hurşit Güneş (Kocaeli)
11)
Rahmi Aşkın Türeli (İzmir)
12)
Ali Özgündüz (İstanbul)
13)
Celal Dinçer (İstanbul)
14)
Muharrem Işık (Erzincan)
15)
Süleyman Çelebi (İstanbul)
16)
Ferit Mevlüt Aslanoğlu (İstanbul)
17)
Aytun Çıray (İzmir)
18)
Mehmet Volkan Canalioğlu (Trabzon)
19)
Salih Fırat (Adıyaman)
20)
Mahmut Tanal (İstanbul)
21)
Engin Altay (Sinop)
Gerekçe:
Kağıthane
Deresi ve Ayamama Deresi üzerinde yapılan kaçak binalar nedeniyle dere
yatakları tamamen yok olmuş ve yoğun yağışlarda
bu dereler taşmakta, taşan sel suları dere yatakları
üzerindeki binalara girmekte ve çevre yollara taşıyarak can ve mal
kaybına neden olmaktadır.
Dere
yatakları üzerinde çok katlı plazalar yükselirken İSKİnin
olumlu görüşü yoktur. Buna rağmen, bu dere yataklarını
kurutan plazalar yükselirken yetkililer bunu önlemek yerine, önünü açmakta ve
yapılmasına seyirci kalmaktadır. Hatta dere yatakları
üzerine imara aykırı biçimde yükselen plazalar seçim dönemlerinde
merkezî ve yerel yöneticilerin posterleri ile süslenmektedir. Bu da kaçak
yapı sahiplerini cesaretlendirmektedir.
Konunun
TBMM tarafından araştırılmasına ihtiyaç vardır.
BAŞKAN
Bilgilerinize sunulmuştur.
Önerge
gündemdeki yerini alacak ve Meclis araştırması açılıp
açılmaması konusundaki görüşme, sırası geldiğinde
yapılacaktır.
Dilekçe
Komisyonu Başkanlığının bir tezkeresi vardır,
okutup oylarınıza sunacağım:
B)
Tezkereler (Devam)
17.-
Dilekçe Komisyonu Başkanlığının, Türkiye Büyük Millet
Meclisinin tatilde bulunduğu dönemde de çalışabilmesine
ilişkin tezkeresi (3/26)
Türkiye Büyük Millet
Meclisi Genel Kuruluna
Dilekçe
Komisyonunun, Türkiye Büyük Millet Meclisinin tatilde bulunduğu dönemde de
çalışabilmesine dair bir talebi olmuştur.
Başkanlığımızca uygun görülen bu talep
İçtüzüğün 25 inci maddesi gereğince Genel Kurulun tasviplerine
sunulur.
Cemil
Çiçek
Türkiye
Büyük Millet Meclisi
Başkanı
BAŞKAN
Oylarınıza sunuyorum: Kabul edenler
Kabul etmeyenler
Kabul
edilmiştir.
Adalet
ve Kalkınma Partisi Grubunun İç Tüzükün 19uncu maddesine göre
verilmiş bir önerisi vardır, okutup işleme alacağım ve
oylarınıza sunacağım:
III.-
ÖNERİLER
B)
Siyasi Parti Grubu
Önerileri
1.-
Genel Kurulun 15 Temmuz 2011 Cuma günü saat 18.00de toplanmasına ve saat
24.00e kadar çalışmalara devam etmesine, bu birleşimde kanun
tasarı ve tekliflerinin görüşülmesine ilişkin AK PARTİ
Grubu Önerisi
Türkiye Büyük Millet
Meclisi Başkanlığına
Danışma
Kurulunun 14/7/2011 Perşembe günü (bugün) yaptığı
toplantıda siyasi parti grupları arasında oy birliği
sağlanamadığından, İçtüzüğün 19 uncu maddesi
gereğince, Grubumuzun aşağıdaki önerisinin Genel Kurulun
onayına sunulmasını arz ederim.
Nurettin
Canikli
Giresun
AK
PARTİ Grup Başkan Vekili
Öneri:
Genel
Kurulun; haftalık çalışma günlerinin dışında 15
Temmuz 2011 Cuma günü saat 18.00de toplanması ve saat 24.00e kadar
çalışmalara devam etmesi, bu birleşimde gündemin kanun
tasarı ve teklifleri ile komisyonlardan gelen diğer işler
kısmında yer alan işlerin görüşülmesi;
Önerilmiştir.
BAŞKAN
Grup önerisi lehinde söz isteyen, Azize Sibel Gönül, Kocaeli Milletvekili.
Buyurun.
(AK PARTİ sıralarından alkışlar)
AZİZE
SİBEL GÖNÜL (Kocaeli) Sayın Başkan, değerli milletvekilleri;
bugün Danışma Kurulunda yeterli çoğunluk
sağlanamadığından grup önerisi oluşmuştur.
Grubumuzun önerisinin lehinde söz aldım.
Grup
önerimizde Genel Kurulun yarın, 15 Temmuz 2011 Cuma günü saat 18.00den
24.00e kadar çalışmalarına devam etmesi öngörülmüştür.
Ben
Danışma Kurulumuzun lehinde olduğumuzu belirtip hepinize, yüce
Meclise saygılar sunarım. (AK PARTİ sıralarından
alkışlar)
NECATİ
ÖZENSOY (Bursa) Danışma Kurulunun nasıl lehinde olabilirsiniz?
Grup önerisi
BAŞKAN
Teşekkür ediyorum Sayın Gönül.
Adalet
ve Kalkınma Partisi grup önerisi aleyhinde söz isteyen Akif Hamzaçebi,
İstanbul Milletvekili.
Buyurun
Sayın Hamzaçebi. (CHP sıralarından alkışlar)
MEHMET
AKİF HAMZAÇEBİ (İstanbul) Sayın Başkan, değerli
milletvekilleri; Cumhuriyet Halk Partisi Grubu adına Adalet ve
Kalkınma Partisi Grubunun önerisi hakkında, aleyhinde olmak üzere söz
aldım, onun için huzurunuzdayım. Sözlerime başlarken hepinizi
saygıyla selamlıyorum.
Bir
genel seçim sonrasında Meclis doğal yasama sürecine henüz başlamış
değil. Yemin törenleri tamamlandı ve komisyonların oluşumu
ve diğer işler olmak üzere Türkiye Büyük Millet Meclisi bu
işlerle meşgul ancak Adalet ve Kalkınma Partisi Grubunun getirmiş
olduğu bu öneriyle Türkiye Büyük Millet Meclisi yasama sürecine başlamış
olacak. Bu yeni yasama sürecinin Türkiye Büyük Millet Meclisine, ülkemize
hayırlı olmasını diliyorum.
Umuyorum
ki ve öyle arzu ediyoruz ki bu yeni yasama döneminde Türkiye Büyük Millet
Meclisi olabildiğince uzlaşmaya önem versin, olabildiğince alınacak
olan kararlar, çıkarılacak olan yasalar toplumda
tartışılsın, toplumda en geniş mutabakat
sağlansın, toplumdaki mutabakatla buradaki yasalar birbirine paralel
olsun ve Türkiye'nin sorunları çözülsün, ülkemizin önü açılsın.
Seçimler
sorunları çözmek için yapılır ve her seçim ülkenin önüne yeni
fırsatlar çıkarır. Seçim fırsat demektir, yeni bir gelecek demektir,
umut demektir. Ancak ilk defa Türkiyede
bir genel seçim sonrasında Türkiye'nin önüne fırsatlar değil
Türkiye'nin önüne sorunlar çıktı ve ilk defa demokrasimiz bir seçim
sonrasında kendisinden beklenen sınavı iyi bir şekilde
veremedi. Seçim sonucunda herhangi bir sorun yok ama bu seçim sonucunun ortaya
çıkardığı tablo toplumda birtakım tartışmalara
neden oldu. Özgürlüklerin önünü açması gereken yargı bu seçimde
özgürlüklerin önünde engel oluşturdu.
Demokrasilerde
siyaset kurumunun en temel kuruluşu yasama organıdır. Yasama
organı bütün milletin iradesinin teşekkül ettiği yerdir ve
yasama organının arkasındaki halk desteği yasama
organının yani Türkiye Büyük Millet Meclisinin meşruiyetinin en
önemli unsurudur. Halk desteği yani halkın temsil düzeyi ne kadar
yüksekse Türkiye Büyük Millet Meclisinin meşruiyet açısından
seviyesi, düzeyi de o kadar yüksek demektir.
12
Haziran 2011 seçimleriyle oluşan Türkiye Büyük Millet Meclisi 2002
seçimlerinden bu yana olan dönemin temsil düzeyinin en yüksek olduğu
Meclistir. 2002 seçimleriyle oluşan Türkiye Büyük Millet Meclisi iki
partiden meydana geliyordu ve iki partinin temsil oranı yüzde 54-55ler
düzeyindeydi. 2007 seçimleriyle bu oran yüzde 85lerin üzerine
çıkmış ve nihayet 12 Haziran 2011 seçimleriyle birlikte bu oran
yüzde 95lere yaklaşmıştır. Bu durum -biraz önce ifade ettiğim
gibi- meşruiyet açısından Türkiye Büyük Millet Meclisinin önüne
çok önemli bir fırsat koyuyor; meşruiyet açısından Türkiye
Büyük Millet Meclisini tartışmalardan uzaklaştırıyor
veya tartışmalardan uzaklaştırma yönünde çok önemli bir
olanak sunuyor. Aynı zamanda böyle bir Parlamento -umuyorum ki Barış
ve Demokrasi Partisi de burada olur tabii ki- Türkiye'nin önündeki
sorunları aşmak ve Anayasanın toplum sözleşmesi
tanımına uygun bir şekilde yeniden yazılmasını
sağlamak için uygun bir fırsat olacaktır.
Biraz
önce Türkiye Büyük Millet Meclisinin meşruiyeti açısından birkaç
değerlendirme yaptım. Yüzde 95ler gibi çok yüksek bir temsil düzeyi
Türkiye Büyük Millet Meclisini son derece güçlü kılmaktadır ancak
meşruiyet sadece halkın temsil düzeyi olarak sınırlandırılırsa
eksik kalır. Halkın temsili, temsil oranı, temsil düzeyi
şüphesiz çok önemlidir ancak bunun yanında birkaç unsur daha
gerekiyor. Meşruiyet, bir siyasal sistemin tanınma değeridir.
Arkasındaki halk desteği güçlü olan parlamentolar veya bir siyasal
sistem -eğer konu hükûmetse, hükûmet- doğru kararlar alıyorsa,
onun almış olduğu kararlar adil ise bu siyasal sistemi gerçek
anlamda veya o hükûmeti gerçek anlamda meşru ve halkın temsilcisi
olarak saymalıyız.
Şüphesiz,
çoğunluk oylarını alarak iktidar olmak önemli bir şeydir.
Bu, demokrasilerin en doğal, en temel sonucudur ancak sadece
çoğunluğa dayanılarak meşruiyet tanımlanmaya
kalkılırsa eksik olur. Çoğunluk, eğer
azınlığın haklarını gözetmiyorsa o zaman sistem tıkanır,
çoğunluğun tahakkümüne doğru gider.
Adalet
ve Kalkınma Partisi ile Cumhuriyet Halk Partisi arasında
geçtiğimiz pazartesi günü varılan bir mutabakat oldu, güzel bir
mutabakat. O mutabakatta yer alan bir cümleyi Türkiye Büyük Millet Meclisi
Genel Kurulunun dikkatine sunmak istiyorum. Biraz önce sözünü ettiğim
Parlamentodaki halkın temsil seviyesinin yüksekliği nedeniyle bu
yüksek temsil düzeyi Türkiye Büyük Millet Meclisine toplum sözleşmesi
tanımına uygun bir şekilde yeni bir anayasa yapma imkânı
sunmaktadır. Bu anayasa bireyin hak ve özgürlüklerini genişleten ve
bu hak ve özgürlükler karşısında devletin gücünü
sınırlayan yani hak ve özgürlüklere devletin müdahalesini önleyen bir
anayasa olacaktır. Bu, Cumhuriyet Halk Partisi ve Adalet ve Kalkınma
Partisinin mutabık kaldığı bir konudur. Bunda mutabık
kalmayacak herhangi bir siyasi parti olmadığını
düşünüyorum. İşte bu tanım önemli.
Toplum
sözleşmesi tanımına uygun yeni bir anayasa veya alınacak
önemli kararlarda milletin, vatandaşın uzlaşmasını
sağlamak. Bunu Türkiye Büyük Millet Meclisi ne kadar gözetirse, ne kadar
dikkate alırsa veya hükûmetler veya Adalet ve Kalkınma Partisi
Hükûmeti bunu ne kadar içselleştirirse bu Parlamentodan çıkacak
kararlar o kadar az tartışılacaktır ve o kadar doğru
olacaktır, o kadar adil olacaktır. Aksi takdirde sadece çoğunluk
kavramına, çoğunluğa güvenilerek, yaslanılarak alınan
kararlar demokratik olmayacaktır.
Kararların
çoğunluk kavramı üzerinden meşrulaştırılmaya
çalışılması son derece yanlıştır.
Geçmişte, İslam tarihinde Emeviler döneminde, Emeviler haksızlıkları
kader kavramı üzerinden meşrulaştırırdı yani Ne
yapalım, o sultanların birtakım kanunsuzlukları,
birtakım haksız tasarrufları insanın kaderinde vardır.
Kaderde varsa insanlar buna katlanmak zorundadır. şeklindeki bir
anlayışla o Emevi sultanlarının
haksızlıkları meşrulaştırılmaya çalışılmıştır.
Bunu bir örnek olarak veriyorum.
Bu
Parlamento belki birtakım problemlerle işe başladı ancak bu
Parlamentodaki yüksek temsil düzeyinin Türkiyenin önüne önemli fırsatlar
getirdiğini ben bir kez daha dikkatinize sunmak istiyorum. Varılan
mutabakat, Cumhuriyet Halk Partisiyle Adalet ve Kalkınma Partisi
arasında varılan mutabakat insanımızın ihtiyaç
duyduğu hak ve özgürlüklere vurgu yapan yeni bir Anayasanın
ihtiyacını ortaya koymuştur. Bu ihtiyaç toplumun önünde durmaktadır
ama bu mutabakatı hemen daha mürekkebi kurumadan bir kenara atma
yönündeki değerlendirmeleri, ben o güne mahsus olmak üzere o günde
bırakmak istiyorum. O, o günde kaldı. Yarına ve geleceğe,
mutlaka o toplum sözleşmesi kavramına uygun şekilde,
uzlaşmayı arayan bir siyasal anlayışla bakmamız
gerektiğini düşünüyorum.
Ben,
bu düşüncelerimi, Adalet ve Kalkınma Partisi grup önerisi
vesilesiyle, onun hakkındaki görüşlerim vesilesiyle ifade etme
ihtiyacını duydum.
Sözlerimi
burada bitiriyorum. Hepinize saygılar sunuyorum. (CHP sıralarından
alkışlar)
BAŞKAN
Teşekkür ediyorum Sayın Hamzaçebi.
Öneriyi
oylarınıza sunuyorum: Kabul edenler
HALUK
KOÇ (Samsun) Sayın Başkan, ben de aleyhte söz istiyorum.
BAŞKAN Şimdiye kadar talebiniz yoktu
ama.
NURETTİN CANİKLİ (Giresun)
Sayın Başkan, lehte benim söz talebim vardı.
BAŞKAN Adalet ve Kalkınma Partisi grup
önerisi aleyhinde söz isteyen Haluk Koç, Samsun Milletvekili.
Buyurun.
HALUK
KOÇ (Samsun) Sayın Başkan, teşekkür ediyorum.
Değerli arkadaşlarım, belki sizlerin
de bir kısmının düşüncelerine tercüman olabilirim diye
aleyhte söz aldım.
Yemin törenini tamamladıktan sonra, Sayın
Grup Başkan Vekilinin de belirttiği gibi, yasama faaliyetinin içine
gireceğimiz konusunda bir grup önerisi geldi. Ben, diğer milletvekili
arkadaşlarım gibi, şu anda
Yarın saat 18.00de niye
toplanılacak? Bu soruya iktidar partisi grup önerisi lehinde söz alan
arkadaşımızın açıklama yapmasını beklerdim.
Ben konuştum diye siz söz istediniz, yoksa oylamaya geçiyordu Sayın
Canikli. Şimdi, birbirimize saygımızın olması
lazım. Bir defa
NURETTİN CANİKLİ (Giresun)
İmzalı olarak orada, Başkanlıkta Sayın Koç.
HALUK KOÇ (Devamla) İmzalı olarak orada
var da burada lehte söz alınıyor. Niye 18.00de toplanılacak? Mutat
değildir. Ben, dokuzuncu yılın sonunda ilk defa Türkiye Büyük
Millet Meclisinin bir çalışma gününde, saat 18.00de olağanüstü
toplantıya çağrıldığına tanık oluyorum. Niye
18.00? Birilerini mi bekliyoruz? Bir görüşmenin sonucunda
bir başka süreç mi yaşanacak? Ya, bu konuda bilgilenmek
zorundayız. Bilgilendirmek zorundasınız, sadece bizi değil
kendi arkadaşlarınızı da.
Saat
18.00den 24.00e kadar
Peki, hangi yasa, hangi teklif, hangi tasarı? Bu
konuda bilgi vermek zorundasınız Genel Kurula. Yani ilk günden
Sayın Hamzaçebi ifade ettiler, çoğulculukla çoğunluk
kavramının Parlamentoda sadece çoğunluk kavramıyla
dayatmaya dönüşmesinin mahzurlarından bahsettiler. Bu uzun süredir
yaşanan bir sıkıntı. Yani ne zaman biz
çoğulculuğu demokrasiye zemin oluşturacak şekilde
kavrarız ve Parlamentoda bunun uygulamalarını yaparız,
ondan sonra parlamenter sistem tanımına uygun işlemeye
başlar.
Şimdi,
bakın, tekrar söylüyorum: O zaman Sayın Canikli, sizi
eleştiriyorum, keşke siz söz alsaydınız ilk.
NURETTİN
CANİKLİ (Giresun) Yazılı başvurum var.
HALUK
KOÇ (Devamla) Hayır, şimdi ben söz almasam siz söz
almıyordunuz, buna herkes tanık burada.
Birçok
arkadaşım da burada yarın saat 18.00de niye
toplanılacağını bilmiyor ve 18.00den 24.00e kadar ne
görüşüleceğini bilmiyor.
Ben
Parlamentoya ilk günden itibaren saygı göstermenizi rica ediyorum.
Teşekkür
ederim. (CHP sıralarından alkışlar)
BAŞKAN
Teşekkür ediyorum Sayın Koç.
Grup
önerisi lehinde söz isteyen Nurettin Canikli, Giresun Milletvekili.
Buyurun
Sayın Canikli. (AK PARTİ sıralarından alkışlar)
NURETTİN
CANİKLİ (Giresun) Sayın Başkan, değerli milletvekili
arkadaşlarım; hepinizi saygıyla selamlıyorum.
Grup
önerimizin lehinde söz aldım.
Değerli
arkadaşlar, ben de konuşmacı arkadaşlarımın
aslında görüşlerine katılıyorum. Elbette bilgilendirilmesi
gerekiyor Genel Kurulun çalışma programıyla ilgili
bilgilendirilmesi gerekiyor onda herhangi bir sıkıntı yok, bütün
milletvekili arkadaşlarımızın en doğal
hakkıdır ve bu görevin de esas itibarıyla grup önerisinin
altında imzası olan bizler tarafından yerine getirilmesi
gerekiyor, onda da herhangi bir tereddüt söz konusu değil.
Danışma
Kurulunda tabii bugün görüşürken bütün bunları değerlendirdik ve
Türkiye Büyük Millet Meclisinde neden böyle bir program
planladığımızı ayrıntılı bir
şekilde izah ettik ve lehinde söz almak üzere de
Başkanlığımıza ben yazılı olarak bildirdim
ama sanıyorum, herhâlde görülmedi ya da başka bir nedenle isim
okunmadı. Yoksa Sayın Koçun belirttiği gibi, yani
Eğer ben itiraz etmeseydim, söz talep etmeseydim geçecekti,
oylanacaktı. gibi bir şey iradi olarak söz konusu değil. Çok
net olarak ifade ediyorum, samimiyetle ifade ediyorum, yani başka herhangi
bir şeyimiz yok ondan yana. Ama bizim bilgilendirmemiz gerekir, Sayın
Koç katılıyorum, yani ondan en ufak bir şeyimiz yok.
Şimdi
isterseniz önce neden yarın için 18.00 olarak önerimizi getirdik, onu
aktarmak istiyorum: Biliyorsunuz, daha önce biz aslında, dün
itibarıyla Türkiye Büyük Millet Meclisi çalışmalarını
nihayete erdirmiş olacaktık ama süresi ağustos ayında
dolan, yani Meclisin tatilde olduğu döneme denk gelen bir tarihte süresi
dolan ve eğer uzatılmadığı ya da
değiştirilmediği takdirde sendikaların önemli bir bölümünün
yetkisiz kalması gibi bir sakıncayı ortaya çıkaracak bir
düzenlemenin ertelenmesi ihtiyacı söz konusu oldu. Acilen bu talep gündeme
geldi, böyle bir teklif verildi. Şu anda Sağlık, Aile,
Çalışma ve Sosyal İşler Komisyonunun gündeminde. Yarın
saat 14.00 itibarıyla Komisyonumuz bu teklifi görüşecek.
Eğer
teklif görüşülür, tamamlanır ise biz de tekrar yeni bir
Danışma Kurulu ve grup önerisiyle
eğer mutabakat sağlarsak Danışma Kurulu yoksa grup
önerisiyle- Komisyon çalışmalarını tamamladıktan sonra
Genel Kurulda... Zaten bir maddelik, yani toplam üç madde, bir maddelik bir
kanun teklifi, esasında özü itibarıyla de hiç kimsenin
karşı çıkmadığı, hatta talebin de sendikalardan
geldiği, yani değişiklik yapılması gerektiği
noktasında üzerinde konsensüs sağlanan bir düzenleme. Komisyon
çalışmalarını tamamlayacak, biz de yarın
Danışma Kurulu yoksa grup önerisiyle Genel Kurulda kırk sekiz
saat beklemeden çalışmaların Genel Kurulda tamamlanmasına
ilişkin bir grup önerisi getireceğiz. Eğer kabul edilirse Genel
Kurul tarafından yarın bütün bu çalışmalar
tamamlanmış ve Genel Kurul çalışmaları bitirilerek
milletvekili arkadaşlarımızın, hepimizin tatile gitme
imkânı ortaya çıkmış olacak. O nedenle saat 18.00 olarak
düşünüldü, o şekilde planlandı. Aksi hâlde ya cumartesi ya da
daha sonraki hafta görüşülmesi ve böyle bir çalışma takvimi
gündeme gelecekti, yoksa başka hiçbir... Kimseyi beklemiyoruz, sadece
milletvekili arkadaşlarımızın bir an önce tatile
gitmelerine imkân sağlamak amacıyla... Aciliyeti nedeniyle mutlaka
çıkması gerekiyor, getirilen düzenleme de o ağustos tarihinin
yıl sonuna uzatılmasından ibaret. Yani bir maddelik bir
kanun, ifade ettiğim gibi teklif. Kabul edildiği takdirde,
ağustosta dolacak olan o süre
Yani, sendikaların
yetkilendirilmesinde esas olan kriter -TÜİKin
yayınladığı rakamlar- bu kanuna göre, şu andaki
yürürlükteki mevzuata göre esas alınmaktadır. Bu eğer
yürürlüğe girer ise o zaman sendikalar yetkilerini kaybedeceklerdir. Bunu
engellemek amacıyla ve yeni dönemde tekrar yeni bir düzenleme için imkân
sağlamak amacıyla, hem zaman olarak hem de tartışma
imkânını sağlamak amacıyla yıl sonuna ertelenmesi
önerilmektedir teklif ile. Getirilen düzenleme budur. Saat 18.00 olarak Genel
Kurulun çalışma planlamasının da temel nedeni budur.
Değerli
arkadaşlar, gerçekten biz de yeni dönemin hayırlara vesile
olmasını yürekten temenni ediyoruz. İnşallah yeni dönemde
gerçekten tüm düzenlemelerin, bütün kanunların -Anayasa da dâhil- elbette
maksimum mutabakatla ve Cumhuriyet Halk Partisiyle yaptığımız
mutabakatta yer alan o ifadede anlamını bulacak şekilde hayata
geçirilmesini biz de canı gönülden istiyoruz, arzu ediyoruz. Bütün
yaklaşımlarımızda da bu esas olacak. Yani, mümkün
olduğu kadar mutabakatla, mutlaka mutabakatla, önce mutabakat
aranması ve bu şekilde çalışmaların yürütülmesi
Bunun
gerekli olduğuna inanıyoruz. Sadece buradaki çalışma
ortamının iyileştirilmesi, daha sakin ve sükûnetle bir
çalışma yürütülmesi açısından değil, buraya iradesini
yansıtan milletimizin daha çok katılımının
sağlanması açısından esas itibarıyla böyle bir
yaklaşım içerisinde olacağımızı ve bu
çerçevede Sayın Hamzaçebinin
görüşlerine de katıldığımızı,
desteklediğimizi ifade etmek istiyorum. Sanıyorum tüm gruplarımızın
da kanaatinin bu yönde olduğunu biliyoruz. İnşallah yeni dönemde
milletimize çok daha büyük hizmetler edecek, önemli kararların altına
imza atacak, hayata geçirecek düzenlemeleri bu Meclis hep birlikte,
inşallah onurlu bir şekilde, katkı sağlayacak tarzda bir
çalışma ortamına kavuşacaktır, olacaktır, o
şekilde yürütecektir. Buna da yürekten inanıyorum.
Bu
vesileyle hepinizi saygıyla selamlıyorum. Teşekkür ediyorum. (AK
PARTİ sıralarından alkışlar)
BAŞKAN
Teşekkür ediyorum Sayın Canikli.
Sayın
Vuralın kısa bir söz talebi var İç Tüzüğün
60ıncı maddesi gereğince.
Buyurun.
OKTAY
VURAL (İzmir) Teşekkür ederim Sayın Başkan.
Tabii,
Danışma Kurulu önerisi üzerinde söz alma ihtiyacında
bulunmadım. Aslında Sayın Bakan özellikle acil olan bir konuda,
endüstriyel ilişkilerin sosyal taraflarının da bir
ihtiyacını gidermek üzere bir erteleme kararı
yapılması gerektiğini ifade etti. Meclisin bu konuyu çözmesi
gerekiyor. Önemli olan bu konunun çözülmesidir. Dolayısıyla ihtiyaç
olan bir konuda değişiklik yapılmasına ilişkin bir
taleple karşı karşıyayız. Şunu ifade etmeliyim ki
bizim milletvekillerimizin ne görüşüleceğinden haberi var.
Dolayısıyla bu konuda haberdar olunmadığına
ilişkin bir ifadenin en azından bizim grubumuza mensup
milletvekillerimizin dışında değerlendirilmesi
gerektiğini ifade ediyoruz. Yarın 18.00de toplanacağız ve çalışma
ilişkileri konusundaki bu sıkıntıyı çözmek üzere bir
Meclis iradesinin oluşmasına katkı sağlamayı
düşünüyoruz, katkı sağlayacağız. Ondan sonra da
inşallah 1 Ekime kadar bir tatil süreci olacak. Bu bakımdan bizim ne
yaptığımızı ve ne için saat 18.00de
toplanılacağını bildiğimizi ifade etmek üzere söz
aldım.
Teşekkür
ederim. (MHP ve AK PARTİ sıralarından alkışlar)
BAŞKAN
Ben teşekkür ediyorum.
Öneriyi
oylarınıza sunuyorum: Kabul edenler
Kabul etmeyenler
Öneri kabul
edilmiştir.
Sayın
milletvekilleri, alınan karar gereğince gündemdeki işleri
sırasıyla görüşmek için 15 Temmuz 2011 Cuma günü saat 18.00de
toplanmak üzere birleşimi kapatıyorum.
Kapanma Saati: 15.43